W obecnej sytuacji, kiedy w Polsce mamy do czynienia z piątą falą zachorowań na COVID-19, jednym ze sposobów na otrzymanie pomocy medycznej jest teleporada lub kontakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Właśnie w tym celu jeden z pacjentów próbował dodzwonić się na infolinię.
Chory próbował telefonować pod numer 800 190 590, na Telefoniczną Informację Pacjenta, która przynajmniej w teorii czynna jest całą dobę. Pacjent numer wykręcił, sygnał był, ktoś po drugiej stronie odebrał, ale szybko wyciszył połączenie. Osoba nie zorientowała się jednak, że dzwoniący wszystko słyszał i będąc wzburzonym takim potraktowaniem sprawy nagrał film.
Nagranie opublikował portal antyweb.pl. Wynika z niego, że konsultant NFZ podczas połączenia pacjenta nie grał w grę, ale oglądał stream gracz Parisa Platynowa, który wtedy grał w „Pokemony”.
Chory mężczyzna swoje rozgoryczenie przedstawił portalowi antyweb.pl:
„Ludzie chorują, umierają a konsultanci grają w pracy w gry (konsultant odebrał moje połączenie ale mnie nie słyszał. Miał mnie wyciszonego) Natomiast ja dobrze słyszałem czym się zajmuje w godzinach pracy podczas szalejącej pandemii. Żart jakiś…”.