Google zostało skrytykowane przez brytyjski The Guardian za to, że na Google Maps pod Muzeum Auschwitz dodane były antysemickie komentarze wychwalające Hitlera i Holocaust, m.in.: „Heil Hitler”, czy „Dobre miejsce, do którego należy się udać, jeśli się szybko schudnąć”. Te dodawane były jako recenzje atrakcji turystycznej.
„The Guardian” zwróciło uwagę, że niestosowane komentarze znajdowały się w serwisie od kilku lat, a firmie Google długo zajęło zanim ta zaczęła je usuwać. Mimo że antysemickie „recenzje” zostały zgłoszone, to po upływie 24 godzin dalej były widoczne. Dopiero gdy zareagował The Guardian, zwracając uwagę na problem i zadawać pytania, firma rozpoczęła proces usuwania wpisów.
W odpowiedzi na pytania dziennika, Google odpowiedziało:
- Mamy jasną politykę, która zabrania obraźliwych i fałszywych recenzji i pracujemy 24 godziny na dobę, monitorując (serwis Google) Maps. W tym przypadku wiemy, że musimy się poprawić, i działamy, by poprawić nasze systemy detekcji - oświadczyła firma.
Artykuł na temat krytyki Googla przez The Guardian opublikowało Muzeum Auschwitz na swoim Twitterze.