To druga tego typu kontrowersyjna zmiana polityki Youtuba w zakresie dezinformacji w ostatnich dniach, po tym jak serwis zakazał tydzień temu informacji o szczepionkach, dotyczących ich skutków ubocznych.
Firma szczegółowo omówiła zmiany w dokumencie pomocniczym w czwartek.
„Dzisiaj ogłaszamy nową politykę monetyzacji dla reklamodawców Google, wydawców i twórców YouTube, która zabroni reklamowania i zarabiania na treściach, które są sprzeczne z ugruntowanym konsensusem naukowym w sprawie istnienia i przyczyn zmian klimatycznych” – czytamy. „Obejmuje to treści odnoszące się do zmiany klimatu jako mistyfikacji lub oszustwa, twierdzenia zaprzeczające, że długoterminowe trendy pokazują, że globalny klimat się ociepla, oraz twierdzenia zaprzeczające, że emisje gazów cieplarnianych lub działalność człowieka przyczyniają się do zmiany klimatu”.
Google twierdzi, że do egzekwowania tych zasad użyje kombinacji zautomatyzowanych narzędzi i ludzkich opinii. „Oceniając treści pod kątem nowych zasad, uważnie przyjrzymy się kontekstowi, w jakim zgłaszane są roszczenia, rozróżniając treści, w których fałszywe twierdzenie jest faktem, od treści, które zawierają lub omawiają te twierdzenia”
Według Google reklamy będą nadal dozwolone na tematy związane z klimatem. Pojawią się debaty publiczne na temat polityki klimatycznej, badań i nie tylko.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]!