Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

i

Autor: Jan Guss-Gasiński Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

Toyota wycofuje auta ze sprzedaży, bo odpadają koła. "Szczerze przepraszamy"

2022-06-24 8:21

Koncern Toyota poinformował, że wycofuje ze sprzedaży samochody. Powodem zaskakującej decyzji jest ryzyko poluzowania mocowania kół, co w efekcie w czasie szybkiej jazdy może doprowadzić do zerwania śrub i odpadnięcia kół.

Toyota wycofuje auta ze sprzedaży

Największy na świecie producent samochodów zgłosił wycofanie ze sprzedaży swoich samochodów. Chodzi konkretnie o SUV bZ4X. Spośród 2700 pojazdów 2200 zostało przeznaczonych na Europę, 260 na Stany Zjednoczone, 10 na Kanadę i 110 na Japonię. Ten model to pierwszy masowo produkowany SUV elektryczny Toyoty.

Akcja rozpoczęła się zaledwie w dwa miesiące od rozpoczęcia sprzedaży tego modelu - informuje agencja Reuters.

Jakby tego było mało, Subaru także poinformowało, że z tego samego powodu wycofuje na całym świecie około 2600 egzemplarzy Solterra, pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu opracowanego wspólnie z Toyotą.

Okazuje się, że ostre zakręty i nagłe hamowanie mogą spowodować poluzowanie śruby piasty, zwiększając ryzyko wypadnięcia koła z pojazdu. 

- Szczerze przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności – informuje Toyota na swojej stronie internetowej. - Naprawimy to tak szybko, jak to możliwe, ale badamy szczegóły.

Rzecznik Toyoty powiedział, że nie każdy model został poddany wycofaniu, ale odmówił podania liczby wyprodukowanych.

Wycofanie z rynku ma miejsce niecałe dwa miesiące po tym, jak Toyota, stosunkowo spóźniona na rynku pojazdów elektrycznych, wprowadziła na rynek krajowy elektrycznego SUV-a bZ4X.

Z powodu akcji wycofywania toyoty ze sprzedaży odwołane zostały wszelkie akcje promocyjne połączone z jazdami próbnymi. 

Toyota elektryczna zastąpi hybrydy?

Toyota, jako najdynamiczniej rozwijająca się firma, była wielokrotnie krytykowana za zbyt wolny rozwój samochodów wyłącznie elektrycznych. Fani motoryzacji i specjaliści dziwili się, że to właściwie jedyny wielki koncern, który nie sprzedaje samochodów elektrycznych, gdy tymczasem robi to już większość konkurentów.

Okazuje się, że przyczyna leży w niewielkiej popularności samochodów elektrycznych w samej Japonii. Modele hybrydowe benzynowo-elektryczne pozostają znacznie bardziej popularne na rodzimym rynku Toyoty niż pojazdy elektryczne, które według danych branżowych stanowiły zaledwie 1% samochodów osobowych sprzedanych w Japonii w zeszłym roku.

Mimo to rynek szybko się rozwija, a zagraniczni producenci samochodów, w tym Tesla Inc (TSLA.O), wyraźnie wkraczają na ulice miast takich jak Tokio. I właśnie to sprawiło, że teraz Toyota stawia na auta elektryczne.

Toyota Supra obchodzi 35-lecie