Zdarza ci się zastanowić dłużej, do jakiego pojemnika należy wyrzucić dane opakowanie? Dzięki rozwiązaniu wprowadzonemu przez sieć marketów Biedronka, nie będziesz już musiał się nad tym głowić.
Biedronka, na opakowaniach produktów własnej marki, wprowadziła specjalne piktogramy, które mówią konsumentowi, gdzie należy je wyrzucić.
- Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci - mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka. - Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych.
Jak podkreślają władze firmy, gdy poszczególne części opakowania składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.
- Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska - dodaje Sylwia Krzyżycka.
Polecany artykuł:
Już w ubiegłym roku, o pomyśle wprowadzenia podobnych oznaczeń mówił jeden z posłów Koalicji Obywatelskiej. Krzysztof Piątkowski chciał, by zapis o obowiązku umieszczania tego rodzaju piktogramów przez wszystkich producentów, znalazł się w ustawie o gospodarce opakowaniami i odpadami.
Oznaczenia miałyby dotyczyć nie tylko materiału, z którego wykonane jest opakowanie, ale również samego produktu znajdującego się w środku.