Test na koronawirusa w Biedronce kupić można już od poniedziałku, 15 marca. Test, który wprowadzony został do sprzedaży to serologiczny test Primacovid szwajcarskiego laboratorium PRIMA Lab. Jak informuje Biedronka, ma on mieć dokładność wynoszącą 98 procent. Jest bardzo prosty do wykonania w domu: używa się do tego bardzo małej próbki krwi, zaś na wynik czeka się jedynie 10 minut. Dzięki niemu, można wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała przeciwko koronawirusowi.
Test, który jest sprzedawany w Biedronce, kosztuje 49,99 zł za sztukę. Jak informuje Biedronka, będzie on sprzedawany aż do wyczerpania zapasów.
Biedronka to pierwsza w Polsce sieć, sprzedająca domowe testy na koronawirusa. Wcześniej w tym miesiącu, podobne produkty pojawiły się w ofercie niemieckich sklepów sieci Aldi, Lidl i Rossmann. Po ich wprowadzeniu do sprzedaży, klienci natychmiast wykupili cały dostępny asortyment. Zainteresowanie było tak duże, że strona internetowego sklepu Lidla, na której sprzedawano testy, przestała działać.
Test do użytku domowego daje wprawdzie sporą gwarancję wykrycia zakażenia COVID-19, nie zastąpi jednak kontaktu z lekarzem - zaznaczają władze Biedronki. - Gdy osoba badana uzyska pozytywny wynik, powinna natychmiast z nim się skontaktować. Podobnie powinno się postępować w przypadku, gdy mamy objawy kojarzone z koronawirusem, a mimo to, wynik testu okaże się negatywny.
Pojawiły się wątpliwości, co do skuteczności testów sprzedawanych przez sieć sklepów Biedronka. Jednak zespół menedżerski podkreśla, że produkt ma zadowolić klientów. - Wprowadzenie testów serologicznych firmy Primacovid do oferty sieci Biedronka wynika z naszej misji, którą jest umożliwienie kupującym dostępu towarów, które są dla nich ważne. Również takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Oferowane testy pozwalają wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi. Informujemy, że zgodnie z zaleceniami producenta wynik testu należy skonsultować z lekarzem. Wprowadzenie na rynek testu na przeciwciała jest wyrazem naszej odpowiedzialności społecznej jako lidera wśród sieci handlowych w Polsce - podkreśla Paweł Franczak, młodszy menedżer ds. komunikacji w sieci Biedronka.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!