Rozy stworzona została przez programistów z koreańskiego Sidus Studio X. Zaprogramowali oni niemal 800 różnych wyrazów twarzy i ruchów, którymi posługuje się wirtualna influencerka.
- W ciągu pierwszych trzech miesięcy jej obecności na Instagramie, nikt nie zauważył, że była wirtualnym modelem 3D – chwalą się jej twórcy.
Rozy ma swoje pasje: bardzo lubi biegać, jeździć na deskorolce czy uprawiać surfing. Ma 22 lata i 170 cm wzrostu.
Ta wirtualna celebrytka wygenerowała już kilkanaście milionów odsłon na YouTube, zdobyła również mnóstwo kontraktów reklamowych. Brała m.in. udział w reklamach Chevroleta. Jak twierdzą jej twórcy, do końca 2021 roku zarobić może nawet 850 tys. dolarów.
Według ekspertów, w Korei rozpoczęła się era "wirtualnych ludzi". W ślady Rozie poszły kolejne influencerki tworzone przez sztuczną inteligencję: Rui - wirtualna youtuberka czy Kim Reah - stworzona do celów marketingowych przez firmę LG. Istnieje też cały zespół muzyczny, tworzony zarówno przez piosenkarki z krwi i kości, jak i ich wirtualne awatary.