Proces wygaszania przestarzałego standardu 3G w sieci T-Mobile rozpocznie się 26 września 2022 roku. Firma zakończyła testy wyłączania 3G na południu kraju i teraz zajmie się pozostałą częścią. Odzyskane w ten sposób pasma radiowe zostaną skierowane ku nowszym standardom, które z pewnością wpłyną na jakoś świadczonych usług. Jednak przed tym, pewna część klientów T-Mobile może mieć problemy z łącznością. Jeżeli takie wystąpią, to potrzebna będzie wizyta w salonie.
T-Mobile wyłącza 3G. Dlaczego?
Dlaczego T-Mobile rezygnuje z technologii 3G? Jak wcześniej informowała firma łączność 4G i 5G to około 97 proc transmisji danych. Większość użytkowników korzysta także z wysokiej jakości połączeń głosowych VoLTE. Te informacje sprawiają, że 3G staje się niepotrzebna. A dzięki jej wyłączeniu nowe puste zasoby pozwolą przyśpieszyć łączności LTE i 5G w T-Mobile o ponad 10 proc. i stać się atrakcyjniejszą dla nowych klientów Częstotliwości, które firma odzyska w ten sposób zostaną zagospodarowane na wyższej technologii, na czym zyskają wszyscy klienci T-Mobile.
T-Mobile wyłącza 3G. Problemy z telefon
Osobom, które zauważą problemy, a może być to m.in. utrata zasięgu, będą musiały udać się do salonu, gdzie pracownicy pomogą rozwiązać problem. Taki scenariusz czeka klientów, którzy mają zakupione karty SIM około 7 lat temu, a także użytkownicy starszych modeli telefonów, które nie obsługują technologii 4G.
T-Mobile oferuje pomoc
Karty SIM będzie można za darmo wymienić w salonach operatora. Podczas wizyty będzie można zweryfikować także, czy nasz model telefony obsługuję technologię LTE. Jeśli nie – czeka nas również wymiana sprzętu.