W ubiegłym roku w krajach Unii Europejskiej sprzedano łącznie 11,31 miliona nowych samochodów, co stanowi najniższą liczbę od dziesięcioleci, zauważa gazeta. W jej ocenie wynika to z tego, iż sektor motoryzacyjny nadal boryka się ze skutkami pandemii koronawirusa i ma problemy z produkcją oraz dostawami części. „W 2022 r. zarejestrowano kolejne pół miliona (czyli o 4,1 proc.) mniej aut niż w 2021 r. Dla porównania: w 2019 r. było ich jeszcze 15,84 mln” – czytamy w gazecie.
Nowy ulubiony samochód Europejczyków
Belgijski dziennik informuje także o nieoczekiwanej detronizacji. Z danych agencji analitycznej Jato Dynamics, na które powołuje się gazeta, wynika, że niemiecki Volkswagen Golf utracił w 2022 r. tytuł najlepiej sprzedawanego auta w Europie, który dzierżył przez czternaście lat.
„Nowym królem został Peugeot 208, a na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero” – poinformował w piątek „HLN”. Spektakularny wzrost zanotował również model Y Tesli, ze wzrostem sprzedaży w ubiegłym roku wynoszącym 417 procent. Jednak w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów, nie ma ani jednego całkowicie elektrycznego pojazdu, zauważa gazeta.