Agresywny pasażer przyczyną przymusowego lądowania
O sprawie pierwszy poinformował portal Goniec.pl. Do incydentu doszło 9 stycznia bieżącego roku podczas lotu z Berlina do Marrakeszu. Jak poinformował Ryanair w specjalnym komunikacie, agresywne zachowanie turysty z Polski spowodowało, że lot musiał zostać przekierowany do Sewilli w Hiszpanii. Po wylądowaniu, mężczyzna został usunięty z pokładu samolotu. Przewoźnik podkreślił, że swoim zachowaniem pasażer naraził 170 pasażerów i 6 członków załogi na "nieprzyjemne komplikacje".
Konsekwencje prawne i zakaz lotów dla Polaka
W związku z zaistniałą sytuacją, Ryanair nie tylko wystosował pozew przeciwko polskiemu pasażerowi, ale również nałożył na niego 5-letni zakaz podróżowania swoimi liniami. Alicja Wójcik-Gołębiowska, szefowa komunikacji Ryanaira w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach bałtyckich, poinformowała, że lądowanie w Sewilli zostało wymuszone, jak określiła - w wyniku destrukcyjnego zachowania pasażera - przekazała szefowa komunikacji firmy i dodała, że i spowodowało to szkody w wysokości 3 tys. euro. Linie lotnicze wyraziły nadzieję, że podjęte działania - zniechęcą pasażerów do zakłócania lotów - informuje przewoźnik. W komunikacie dodano również, że sprawa została zgłoszona do "lokalnych służb". Ryanair kategorycznie oświadczył, że wszczęto postępowanie cywilne w celu odzyskania poniesionych kosztów.
Stanowcza polityka Ryanaira wobec niewłaściwego zachowania pasażera
Ryanair podkreśla, że prowadzi "surową politykę zerowej tolerancji" wobec niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładach swoich samolotów. Spółka zapowiada, że będzie nadal podejmować, jak określili - zdecydowane działania w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów", co ma "wpłynąć to korzystnie na komfort zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie zakłócają przebiegu lotów - przekazuje spółka. Opisany incydent nie jest odosobnionym przypadkiem z udziałem polskich pasażerów. Źródło informacji, Goniec.pl wspomina, że w marcu "Gazeta Wyborcza" informowała o grupie turystów, którzy wszczęli awanturę podczas lotu ze śląskich Pyrzowic do Egiptu, zachowując się uciążliwie i obrażając stewardessy, co ostatecznie skończyło się ich wyprowadzeniem przez służby. Ryanair podejmuje podobne kroki również w innych krajach, czego przykładem jest pozew złożony w Irlandii na początku 2025 roku przeciwko pasażerowi, który zakłócił lot z Dublina na Lanzarote w kwietniu 2024 roku, co skutkowało przekierowaniem lotu i kosztami przekraczającymi 15 tys. euro.
Zobaczcie zdjęcia pokazów lotniczych w Poznaniu
