Spis treści
- „Sztuka niemarnowania” w Lidlu
- „Kupuję, nie marnuję”
- Klienci nie są zachwyceni
- Dlaczego jest mniejszy rabat? Lidl komentuje
„Sztuka niemarnowania” w Lidlu
Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Lidl Polska, co roku w Polsce marnuje się 4,8 mln ton jedzenia. Co istotne, aż 60 proc. w gospodarstwach domowych.
- Marnowanie jedzenia to poważny problem na światową skalę – według danych, 30 proc. żywności, czyli ok. 1,3 miliarda ton, trafia do kosza. Szacuje się, że to dość, by nakarmić aż 2 mld ludzi – czytamy.
Pracownicy Lidl Polska przyznają, że marnowanie żywności ma nie tylko wpływ na środowisko, ale i na nasze portfele. Jak przyznają, szacuje się, że wartość żywności, która trafia do kosza od polskiej czteroosobowej rodziny wynosi 2,5 tys. zł.
„Kupuję, nie marnuję”
Lidl Polska postawił sobie za cel by jednak żywności nie marnować. W tym celu, na poziomie każdego sklepu, optymalizowana jest wielkość zamówień oraz prowadzony jest system przecen, by zminimalizować ryzyko marnowania. Dlatego sklepy monitorują termin przydatności do spożycia artykułów. Gdy ten jest krótki, takowe są objętą przeceną. Wszystko w ramach akcji „Kupuje, nie marnuję”.
- Dzięki temu, klienci mają dostęp do artykułów z każdej grupy asortymentowej w niższej cenie – takich jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suchych artykułów (m.in. chlebów pakowanych i ciast) o krótkim terminie przydatności lub z uszkodzeniami niewpływającymi na jakość produktu – informuje Lidl Polska.
Takowe produkty znajdują się w miejscu ich standardowej prezentacji lub też w specjalnym kąciku „Taniej”.
Klienci nie są zachwyceni
Jak możemy przeczytać na profilu „Weekendowa Bydgoszcz”, produkty, które mają krótki termin ważności, a te są oznaczone pomarańczową nakleją, przeceniane były o 50 proc. Teraz owy rabat ma wynosić tylko 25.
- „Czyli stawia jednak na marnowanie”
- „Taka strategia pokazuje właśnie jak im zależy na nie marnowaniu jedzenia... Teraz rzadko kto to kupi bo to stało się mniej atrakcyjne”
To tylko nieliczne opinie, które możemy przeczytać w czeluściach Internetu.
Dlaczego jest mniejszy rabat? Lidl komentuje
Portal Eska.pl zwrócił się do sieci sklepów z pytaniami:
- O ile proc. aktualnie są przecenione produkty w ramach wyżej wymienionej akcji?
- Dlaczego zdecydowano o zmniejszeniu owego rabatu?
W odpowiedzi możemy przeczytać:
- Akcja „Kupuję, nie marnuję” to stały element naszej oferty, który pozwala klientom na zakup produktów z krótszym terminem przydatności w niższej cenie. Dzięki temu klienci mogą znaleźć w naszych sklepach przecenione artykuły z różnych grup asortymentowych, takich jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suchych artykułów (m.in. chlebów pakowanych i ciast). Produkty objęte przeceną znajdują się w miejscu ich standardowej ekspozycji lub w specjalnie oznakowanych strefach z informacją o rabacie. Wysokość upustu zależy od oferowanych produktów – informuje Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
Jak podkreśla, wyróżnikiem oferty jest atrakcyjny stosunek jakości do ceny, a to jest wpisane w „DNA nasze firmy”. - Klienci odwiedzając nasze sklepy, mogą spodziewać się konkurencyjnych ofert, nowości produktowych, licznych promocji oraz kuponów i akcji rabatowych w ramach aplikacji zakupowej Lidl Plus. Lidl Polska oferuje również liczne i atrakcyjne akcje promocyjne jak np. Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL – dodaje.
ZOBACZ TAKŻE: Nowy sklep Biedronka w Lublinie