Tendencja spadkowa na rynku reklamy
Podobne pogorszenie sytuacji finansowej odnotowały również m.in. Google i Twitter, co wskazuje na szersze tendencje na rynku reklamy cyfrowej, dotyczące wielu podmiotów. Zmniejszenie przychodów Mety jest też jednak związane z nasilającą się konkurencją ze strony chińskiej platformy TikTok - czytamy w komunikacie AP. W okresie od kwietnia do czerwca Meta wypracowała zysk w wysokości 6,69 mld dolarów. Oznacza to spadek o 36 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy wielkość zysków firmy osiągnęła 10,39 mld dolarów. Przychody wyniosły 28,82 mld dolarów, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Mniej ludzi na Facebooku
Założona w 2004 roku przez Zuckerberga Meta jest zaliczana do największych na świecie przedsiębiorstw informatycznych - obok m.in. Google, Microsoftu, Amazona i Apple. Na początku lutego Meta poinformowała, że w ostatnim kwartale 2021 roku odnotowano pierwszy w historii spadek średniej dobowej liczby użytkowników Facebooka.