John Mighton, to kanadyjski pisarz, dramaturg, i nauczyciel matematyki. To on zaprojektował nonprofitowy program nauczania JUMP Math, która sprawia, że nawet osoby, które do tej pory czuły się osiołkami, zmieniają się na lekcjach w prawdziwe orły. Według matematyka jednym z problemów jest sposób w jaki nauczyciele podchodzą do uczniów obecnych na zajęciach. Nauczyciele zakładają, że około 20% klasy osiąga słabsze wyniki, 60% jest w środku, a 20% przewyższa pozostałych. To aż trzy zróżnicowane poziomy! Podczas lekcji pojawia się obawa, że te bardziej utalentowane dzieci się nudzą więc to do nich i do poziomu średniego ustalany jest sposób i poziom nauczania. Tymczasem uczyć należy całą klasę i nikogo nie wykluczać i nie skreślać. Dzieci często wstydzą się, że nie są w stanie nadążyć za innymi, a dorośli nie reagują. To ogromny błąd! W ten sposób zaczynają wierzyć, że talenty to coś wrodzonego i nie da się ich poprawić. Matematyka zdaniem Mightona jest natomiast jak drabina, trzeba przechodzić kolejne szczeble.
Metoda Mighton - jak uczyć dzieci, by kochały matematykę?
Mighton twierdzi, że uczniowie odnoszą większe sukcesy w matematyce, gdy nauczanie jest podzielone na małe elementy. Muszą być one również dokładnie wyjaśnione, a i oczywiście regularnie praktykowane. Metodę Mightona przeprowadzono już w kilku londyńskich szkołach. Efekty dało się zauważyć dość szybko, a i nauczyciele rozwiązanie potraktowali z ulgą. Małe kroki sprawiły, iż matematyka stała się przystępna, a częste powtarzanie pozwala na dobre zapamiętanie podstaw, które umożliwiają wejście na kolejny poziom wiedzy.