Sieć sklepów Lidl wycofuje puzzle z rysunkiem Mleczki. Wszystko przez awanturę, która rozpoczęła się pod koniec listopada. "Głos Pomorza" napisał artykuł, w którym poinformował swoich czytelników, że: "Niemiecka sieć handlowa sprzedaje puzzle obrażające Polaków. Nikt nie widzi problemu. Ani Lidl, ani dystrybutor, ani autor. Urażeni czują się jedynie Polacy". Obrazek, który można było ułożyć to jeden z satyrycznych rysunków Andrzeja Mleczki. Chodzi o znany rysunek "A to Polska właśnie". W sieci miało też pojawić się wiele komentarzy oburzonych rodziców, którzy nie potrafili wytłumaczyć swoim dzieciom przekazu ilustracji.
"A to Polska właśnie" - puzzle wycofane z Lidla
Obrazek został w styczniu tego roku przekazał go na licytację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Produkty z rysunkami Andrzeja Mleczki wydaje warszawska firma MDR i skierowane są do osób dorosłych ze względu na satyrę, która niezrozumiała jest dla dzieci. Sprawę dla Gazety Wyborczej skomentował sam twórca obrazka:
- Bardzo dziękuję redaktorom "Głosu Pomorza" za reklamę. Nie zapraszam ich jednak do mojej galerii w Krakowie i na mojego Facebooka, bo obawiam się, że mogą doznać szoku. - powiedział Andrzej Mleczko.
Stanowisko Lidla
Sprawę komentuje również Lidl Polska:
Wspomniane puzzle „A to Polska właśnie były oferowane w sklepach Lidl Polska wyłącznie w czasowej sprzedaży, tak jak wszystkie inne produkty przemysłowe - tekstylia, akcesoria kuchenne, zabawki, pościel, mały sprzęt AGD itp. Żaden z naszych produktów przemysłowych nie jest oferowany w stałej sprzedaży - nasz asortyment z tej kategorii nieustannie się zmienia.
Naszym celem jest oferowanie klientom szerokiej gamy produktów w atrakcyjnych, niskich cenach. Chcemy, by nasz asortyment nieustannie wzbudzał zainteresowanie klientów, dlatego wciąż go rozszerzamy, zmieniamy, dopasowujemy do aktualnych trendów na rynku. Dotyczy to zarówno artykułów spożywczych, jak i niespożywczych.
Polecany artykuł: