Jak informują PKP PLK, od niedzieli (29 sierpnia) pociągi pojadą po dwóch torach już na całej trasie między Radomiem a Warszawą. Zwiększy się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Radom, np. pociąg z Krakowa do Olsztyna pojedzie ok. 30 min krócej. W Radomiu będą dwa nowe przystanki, które ułatwią komunikację: Radom Gołębiów (pod wiaduktem na ul. Kozienickiej) oraz Radom Północny.
Od 1 września br. po dwunastoletniej przerwie mieszkańcy Podkarpacia pojadą pociągiem na trasie z Mielca do Dębicy. Dostęp do kolei zapewnią nowe perony na przystankach: Wojsław, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Pustynia i stacjach: Mielec, Kochanówka Pustków. Przejazd na trasie z Mielca do Dębicy skróci się o godzinę do około 35 min.
PKP PLK podały, że po wakacjach, przy mniejszym ruchu turystycznym, kontynuowana będzie modernizacja kolejowej "zakopianki”. Za pociągi dalekobieżne na trasie Kraków – Zakopane i regionalne na trasie Sucha Beskidzka – Zakopane, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Zmiany w organizacji ruchu wymusza przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. PLK z przewoźnikami regionalnymi i dalekobieżnymi ustaliły optymalny rozkład jazdy z wykorzystaniem stacji Warszawa Śródmieście i Warszawa Gdańska.
Szczegółowe informacje dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na www.portalpasazera.pl, stronach przewoźników, a także na stacjach i przystankach w formie plakatów.
(PAP)