Do kiedy praca zdalna w urzędach? To pytanie, które zadaje sobie w Polsce wiele osób. Praca zdalna stała się naszą codziennością w dobie pandemii koronawirusa. By zminimalizować ryzyko zakażeń, tysiące zakładów pracy w Kraju zdecydowało się wprowadzić obowiązek pracy z domu. Na home office trafili też ludzie zatrudnieni w różnych urzędach. Obecnie następuje stopniowe luzowanie obostrzeń. Nowe zasady bezpieczeństwa pozwalają wielu osobom wrócić do pracy w biurach. W przypadku urzędów jest jednaj inaczej. W nich obowiązywanie pracy zdalnej zostało przedłużone, w związku z czym większość spraw musimy załatwiać online. Kiedy urzędnicy wracają do pracy stacjonarnej? Data została już ustalona. Znajdziecie ją w dalszej części naszego artykułu.
Praca zdalna w urzędach - pracownicy wracają w czerwcu
6 maja 2021 opublikowano Rozporządzenie Rady Ministrów dotyczące ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. W myśl zawartych tam przepisów, praca zdalna w urzędach została przedłużona do 5 czerwca. Oznacza to, że w większości przypadków nasze urzędowe sprawy osobiście będziemy mogli załatwiać dopiero od tego dnia. Wyjątkiem są sądy i prokuratury, których przepisy nie obowiązują. Należy też pamiętać, że w niektórych urzędach mogą być ustalane dyżury, podczas których pracownik jest w placówce.