W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę - czytamy w komunikacie UOKiK.
Biedronka rozdaje bony dla klientów. To decyzja UOKiK. Co trzeba zrobić, by je otrzymać?
W związku z powyższym prezes UOKiK nałożył na Biedronkę karę, która zobowiązuje sieć do przeprowadzenia akcji edukacyjnej oraz quizu dla konsumentów. Klienci w ramach akcji otrzymają 500 tysięcy bonów o łącznej wartości 7,5 mln złotych.
Co trzeba zrobić, by otrzymać bon? Wystarczy wziąć udział w konkursie, który jest dostępny na stronie https://szkolenie.biedronka.pl. Najpierw należy przejść krótkie szkolenie dotyczące praw klientów obowiązujących podczas robienia zakupów, a potem rozwiązać quiz sprawdzający wiedzę. W zamian za udział w akcji będzie można otrzymać bon zakupowy o wartości 15 złotych ważny przez 3 miesiące od daty jego otrzymania.
Szkolenie odbędzie się w czterech turach - rozpoczynających się kolejno w dniach: 20 września, 28 września, 5 października i 12 października 2021 roku. W każdej turze do zdobycia jest 125 tys. bonów. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta w ciągu kolejnych siedmiu dni - jeden numer telefonu może otrzymać tylko jeden bon.
- Uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych. Wyjaśnione zostaną najważniejsze uprawnienia konsumentów: prawo do informacji, prawo do zwrotu oraz prawo do reklamacji towaru. Dowiedzą się czym różni się rękojmia od gwarancji, a także jak wyglądają zasady reklamacji towarów w sklepach sieci Biedronka - informuje Biedronka.