Biedronka rozdaje bony klientom. To decyzja UOKiK. Co trzeba zrobić, by je otrzymać?

i

Autor: Unsplash - Markus Spiske, Creative Commons Biedronka rozdaje bony klientom. To decyzja UOKiK. Co trzeba zrobić, by je otrzymać?

Biedronka rozdaje bony zakupowe klientom. To decyzja UOKiK. Co trzeba zrobić, by je otrzymać?

2021-09-21 8:50

Biedronka rozda klientom 500 tysięcy bonów zakupowych o łącznej wartości 7,5 mln złotych. Tym razem jednak nie jest to akcja promocyjna, a wynik kary nałożonej na sieć sklepów przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Jakiej wartości są bony? Co trzeba zrobić, by je otrzymać? Szczegóły poniżej.

W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę - czytamy w komunikacie UOKiK.

Biedronka rozdaje bony dla klientów. To decyzja UOKiK. Co trzeba zrobić, by je otrzymać?

W związku z powyższym prezes UOKiK nałożył na Biedronkę karę, która zobowiązuje sieć do przeprowadzenia akcji edukacyjnej oraz quizu dla konsumentów. Klienci w ramach akcji otrzymają 500 tysięcy bonów o łącznej wartości 7,5 mln złotych.

Co trzeba zrobić, by otrzymać bon? Wystarczy wziąć udział w konkursie, który jest dostępny na stronie https://szkolenie.biedronka.pl. Najpierw należy przejść krótkie szkolenie dotyczące praw klientów obowiązujących podczas robienia zakupów, a potem rozwiązać quiz sprawdzający wiedzę. W zamian za udział w akcji będzie można otrzymać bon zakupowy o wartości 15 złotych ważny przez 3 miesiące od daty jego otrzymania.

Raport z anteny 20.09, godz.10

Szkolenie odbędzie się w czterech turach - rozpoczynających się kolejno w dniach: 20 września, 28 września, 5 października i 12 października 2021 roku. W każdej turze do zdobycia jest 125 tys. bonów. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta w ciągu kolejnych siedmiu dni - jeden numer telefonu może otrzymać tylko jeden bon.

- Uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych. Wyjaśnione zostaną najważniejsze uprawnienia konsumentów: prawo do informacji, prawo do zwrotu oraz prawo do reklamacji towaru. Dowiedzą się czym różni się rękojmia od gwarancji, a także jak wyglądają zasady reklamacji towarów w sklepach sieci Biedronka - informuje Biedronka.

Źródło: Biedronka, UOKiK

Zuzanna i Antoni czy Nia i Romeo? Jest NOWA lista najpopularniejszych imion w Polsce!