Awaria w mBanku [luty 2021]
Klienci skarżyli się, że bank dwukrotnie pobierał kwotę za płatność w sklepie stacjonarnym, ale też w internecie oraz za wypłaty z bankomatów. Na profilu mBanku na Facebooku w poniedziałek wieczorem pojawił się komunikat: „Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe” – napisał mBank. Pod postem zaroiło się od komentarzy wściekłych klientów. “Chyba czas pożegnać się z waszym bankiem”, “mało zawału nie dostałam”, “od kiedy Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem???”, “jesteście bardzo awaryjnym bankiem” - to tylko niektóre z opublikowanych opinii.
We wtorek rano poinformowano, że właśnie rozpoczął się proces zwracania pieniędzy. Po kilkudziesięciu minutach napisano, że błąd został naprawiony, a klienci w historii operacji na swoim koncie mogą zobaczyć korektę transakcji. Jak dodano, jeżeli ktoś zwrócił coś do sklepu i dostał za to podwójny zwrot pieniędzy, to bank również i to skorygował.
Jak odzyskać pieniądze?
Podwójnie naliczone przez bank środki powinny nam zostać zwrócone automatycznie we wtorek rano. Warto prześledzić historię operacji na swoim koncie i sprawdzić, które zostały naliczone podwójnie. Jeżeli powyżej zobaczymy ponownie nazwę sklepu i transakcji z kwotą zaznaczoną kolorem zielonym, to będzie oznaczać, że bank zwrócił nam pieniądze. Jeżeli nadal środków nie ma lub macie inne zastrzeżenia, to warto skorzystać z infolinii: +48 42 6 300 800, 783 300 800, 801 300 800.