Angry Pumpkins - Internauta stworzył grę dzięki AI
Od początku powstania sztucznej inteligencji twórcy gier zastanawiali się nad zastosowaniem AI w grach. W ostatnim czasie Microsoft zdecydował się na współpracę z firmą zajmującą się AI, by tworzyć gry z pomocą narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję. O ile Microsoft zapewnia, że AI nie zastąpi programistów, to w internecie pojawiła się już pierwsza gra stworzona przez jedną osobę, która użyła do jej zrobienia wyłącznie ogólnodostępnych programów wspieranych przez AI. Stworzona gra przypomina nieco Angry Birds. Kod do niej (JavaScript ) został wygenerowany przez ChatGPT, a grafiki powstały przy użyciu Dall-E i Midjourney. Twórcą gry jest Javi Lopez a swoją grę Angry Pumpkins oraz proces jej powstawania opisał dokładnie na platformie X. Ekran tytułowy dla gry wygenerował, korzystając z narzędzia Dall-E 3.0 od OpenAI. Tła do gry, potworki oraz obiekty takie jak skrzynie czy czaszki zostały stworzone przy użyciu Midjourney. Kod do gry nie jest skomplikowany i składa się z 600 linijek. Twórca gry twierdzi, że to właśnie kod był najbardziej czasochłonnym elementem gry, bo “programistą” gry był ChatGPT. Nie ulega wątpliwości, że doświadczony programista napisałby kod do tego typu gry szybciej niż ChatGPT, ale twórcy Angry Pumpkins zależało na tym, by również kod gry został stworzony przy użyciu programu opartego o AI. Efekt jest bardzo ciekawy, jeśli chcecie zagrać w grę tworzoną przy pomocy programów z AI, to zagrajcie w Angry Pumpkins (która działa w przeglądarce internetowej). Dla osób, które samy chciałyby spróbować swoich sił i chcą stworzyć podobną grę, Javie Lopez zamieścił wszystkie prompty (czyli polecenia), których użył do tworzenia gry w j. angielskim na jego profilu na X (byłym Twitterze), tu natomiast znajdziecie kod programistyczny gry od ChatGPT zastosowany w grze.
Polecany artykuł: