Spotify Deluxe. Co znajdziemy w nowym poziomie?
Podczas spotkania zarządu, na którym zostały omówione wyniki Spotify, 23 lipca dyrektor generalny Daniel Ek dał jasno do zrozumienia, że firma pracuje nad poziomem premium. Ek nie ujawnił harmonogramu premiery nowego poziomu, twierdząc, że jest on dopiero „w początkowej fazie”.
Czytaj też: Igrzyska. Olimpijski esport oficjalnie zatwierdzony! Co wiemy?
„To prawdopodobnie koszt około 17–18 dolarów, ale jest to coś w rodzaju luksusowej wersji Spotify, która ma wszystkie zalety zwykłej wersji Spotify, ale zapewnia o wiele większą kontrolę i ogólnie wyższą jakość” – powiedział Ek, według „The Hollywood Reporter”.
Ek nie ujawnił, jakich wysokiej jakości funkcji powinniśmy się spodziewać po nadchodzącym poziomie. Jednak wyciek na Reddicie ujawnił, że wkrótce zostanie uruchomiony nowy poziom z funkcją dźwięku hi-res znaną jako Spotify Lossless.
Nowy poziom prawdopodobnie będzie strzałem w dziesiątkę. Nawet po dwukrotnym podniesieniu cen w tym roku firma odnotowała imponujący wzrost. Według szczegółów podanych w rozmowie dotyczącej wyników, w drugim kwartale 2024 r. liczba płatnych abonentów osiągnęła 246 mln, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Całkowita liczba płatnych abonentów wzrosła o siedem milionów, przewyższając prognozę o milion. Liczba aktywnych użytkowników firmy miesięcznie wzrosła o 14 procent rok do roku, do 626 milionów, ale to nie osiągnęło wcześniejszego celu wynoszącego 631 milionów.
Ten trend sugeruje, że klienci Spotify nie boją się wysokich cen, ale jeśli jesteś choć trochę podobny do nas, będziesz się bać utraty wszystkich swoich cennych playlist.