Sony planuje odmienić AI w grach
Jednym z aspektów w grach, który zawsze można ulepszyć, jest wykorzystanie postaci towarzyszących sterowanych komputerowo, NPC lub AI. W grach, w których posiadamy drużynę, takich jak Suicide Squad: Kill the Justice League, drugorzędna postać pomaga bohaterowi w niektórych sekcjach. Chociaż ci członkowie drużyny niebędący graczami mogą być pomocni w rozwiązywaniu zagadek lub pokonywaniu trudnych wrogów, pomyślne odtworzenie przez nich tego, co zrobiłby prawdziwy człowiek w takich scenariuszach, jest nieustannym wyzwaniem dla programistów.
Czytaj też: PS5 Pro i PS6 z rozmowami wideo w grach. Sony ma umożliwić lepszą komunikację na konsolach
Z niedawnego zgłoszenia patentowego wynika, że Sony szuka sposobów na poprawę zachowań postaci niezależnych za pomocą sztucznej inteligencji. W dokumencie opisano model AI, który monitoruje zachowania graczy, a następnie tworzy lokalny model sztucznej inteligencji na podstawie tych działań. Teoretycznie spowodowałoby to, że postacie towarzyszące kontrolowane przez sztuczną inteligencję zachowywałyby się tak samo, jak zrobiłby to gracz, co z kolei mogłoby prowadzić do bardziej autentycznych interakcji między wspomnianymi towarzyszami a użytkownikiem-człowiekiem stojącym za kontrolerem.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do odtwarzania kluczowych elementów, takich jak grafika i podkłady głosowe, pozostaje wysoce kontrowersyjnym tematem w grach, ale w ciągu ostatnich kilku lat firma Sony próbowała wdrożyć tę technologię w inny sposób. W lutym ubiegłego roku firma złożyła patent na system sztucznej inteligencji, który będzie rekomendował graczom muzykę do słuchania na podstawie ich wcześniejszych wyborów. Wcześniej Sony złożyło dokument opisujący coś w rodzaju programu „trenera”, który ma pomóc graczom zarządzać zapasami w takich tytułach jak God of War Ragnarok czy Horizon Forbidden West.