PS5 Pro ma oferować niewielką poprawę wydajności
W ostatnim materiale wideo Digital Fundry, według Richarda Leadbettera, Alexandra Battaglii i Johna Linnemana, w przeciwieństwie do PlayStation 4 Pro, tym razem nie otrzymamy dwukrotnie większej liczby klatek na sekundę. Jakakolwiek poprawa wydajności w stosunku do modelu podstawowego zostanie prawdopodobnie zapewniona dzięki technologii skalowania, którą Sony rzekomo rozwija wraz z AMD. Dodatkową moc konsoli można również wykorzystać do dodania elementów transformacyjnych, które nie są możliwe w modelu podstawowym.
W materiale twórcy odnieśli się także do nowej funkcji, nad którą pracuje Sony oraz AMD — zwiększania skalowania. Digital Foundry przyjrzało się niedawno odkrytemu patentowi, próbując wyjaśnić, jak to może działać. Choć nie jest to zbyt jasne, patent wydaje się wskazywać na ewolucję renderowania, która będzie wykorzystywać algorytm określający. Ten ma zajmować się częścią obrazu wymagającego największego przeskalowania.
Plotki mówią, że PS5 Pro zadebiutuje jeszcze w tym roku, jednak Sony nadal milczy i aktualnie nie wiadomo nic o oficjalnych planach w sprawie nowego modelu PlayStation.