Gazeta podaje, że z najnowszego wskazania licznika elektromobilności, przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że po polskich drogach jeździ już blisko 38,7 tys. osobowych aut zasilanych wyłącznie prądem. To o 72 proc. więcej niż przed rokiem.Nieco wolniej, jak zauważa "PB", rośnie liczba osobówek mających pod maską hybrydy typu plug-in. Rok temu było ich w Polsce 24,2 tys., a obecnie jest nieco ponad 37 tys.
Kto jest największym producentem samochodów elektrycznych?
Na ten moment liderem w brańży jest firma chińska BYD Auto. Ma ona ponad 40-procentowy udział. Na drugim miejscu jest koncern Tesla z USA. W 2022 roku sprzedano ok 10 mln samochodów elektrycznych na całym świecie.
Jaki samochód elektryczny kupić w 2023?
Według danych, pod koniec marca 2023 roku w Polsce mieliśmy zarejestrowanych 67 127samochodów elektrycznych. Trzy najtańsze nowe samochody elektryczne w Polsce to: Smart EQ Fortwo, Dacia Spring i Fiat 500e. Ceny wymienionych aut wynoszą od 100 tys. zł do ok. 140 tys. złotych. 8 mar 2023 Tesla może pochwalić się liczbą 1 046 zarejestrowanych samochodów w Q1 w naszym kraju w roku 2023. Nie każdego stać jednak na taki wydatek. Kiedy samochody elektryczne będą tańsze? Eksperci uważają, że najpóźniej do 2027 roku koszty produkcji elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych będą niższe w porównaniu z autami spalinowymi.
Polecany artykuł: