Żeby było jasne, Instagram nie jest wolny od reklam, ponieważ te znajdziemy podczas przewijania rolek, oglądania historii i sprawdzania kanału, jednak do tej pory nie byłeś zmuszony ich oglądać. To może wkrótce się zmienić, ponieważ platforma należąca do Meta testuje obecnie reklamy, których nie będzie można pominąć.
Czytaj też: Facebook wykorzysta was do szkolenia sztucznej inteligencji. Możesz zrezygnować! Wyjaśniamy
Instagram z reklamami na wzór YouTube'a
Użytkownik X, Dan Levy i Redditor notthatogwiththename udostępnili zrzuty ekranu przedstawiające nową funkcję Instagrama o nazwie „Przerwa na reklamy”. Ta funkcja, jak sama nazwa wskazuje, uniemożliwia przewijanie do momentu zakończenia oglądania reklamy.
„Przerwa na reklamę to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy do końca, zanim będzie można kontynuować przeglądanie” – czytamy w opisie nowej funkcji.
Ten format reklamy znajdziemy m.in. na YouTube, chyba że zdecydowałeś się na wykup opcji Premium. Osobiście włączyłem aplikację i chwilę "poskrolowałem", ale nie zauważyłem jeszcze żadnej z tego typu reklam.
Meta prawdopodobnie testuje tę funkcję na ograniczonej liczbie osób w określonych regionach, a po zakończeniu testów firma będzie mogła udostępnić reklamy szerszemu gronu odbiorców. Trzeba jednak poczekać, aż sama Meta zabierze głos w sprawie nadchodzących reklam na Instagramie.