Spis treści
- Spersonalizowane bukiety z dostawą do domu tworzy sztuczna inteligencja!
- Jak zamówić bukiet kwiatów stworzony przez AI?
Spersonalizowane bukiety z dostawą do domu tworzy sztuczna inteligencja!
Polska jest pierwszym krajem, w którym startuje innowacyjna platforma florystyczna Panksy, w niczym nieprzypominająca tradycyjnej kwiaciarni. Stworzenie przygotowanej na daną okazję i odpowiedniej dla konkretnej osoby kompozycji kwiatowej umożliwiają połączone siły sztucznej inteligencji, nauki oraz wiedza psychologiczna. Na podstawie wygenerowanego z ich pomocą moodboardu planowany jest ostateczny wygląd zamówionego bukietu. Cały proces składania zamówienia odbywa się online, a jego realizacją zajmują się współpracujący z platformą lokalni floryści. To pierwsza tego typu usługa nie tylko w Polsce, ale i prawdopodobnie na świecie. Ideą stojącą za nowatorskim modelem biznesowym Panksy jest teoria 12 archetypów stworzona przez Carla Gustava Junga. Ten uznany szwajcarski psychiatra głosił, że każdy człowiek ma określony rodzaj osobowości, który wyraża się poprzez jego charakter, wygląd i postrzeganie świata. Właśnie bazując na archetypach Junga, platforma dobiera najlepszą stylistykę oraz klimat bukietu dla danej osoby i na daną okazję.
Jak zamówić bukiet kwiatów stworzony przez AI?
Wystarczy wejść na Panksy.pl i wykonać krótki test składający się sześciu pytań dotyczących osoby, której chcemy wręczyć kwiaty. Algorytmy zaklasyfikują nasze odpowiedzi do jednego z archetypów, takich jak np. Mędrzec, Poszukiwacz czy Altruista. Na tej podstawie sztuczna inteligencja zaproponuje nam gotowe rozwiązania stylistyczne - inspirujące zdjęcia, kolorystykę, opis stylu proponowanego bukietu, a także gatunki kwiatów, jakie do niego pasują. Aby sfinalizować zamówienie, należy wybrać wielkość bukietu, wskazać ewentualne alergie obdarowywanej osoby oraz rodzaj opakowania, a także określić termin doręczenia. Wszystkie zebrane przez Panksy dane wędrują do jednej ze współpracujących z platformą lokalnych kwiaciarni, która zajmuje się stworzeniem bukietu i jego doręczeniem. Dotychczas floryści tworzyli kompozycje kwiatowe jedynie na podstawie szczątkowych informacji zebranych podczas krótkiej rozmowy z klientami. Brakowało rozwiązań, które mogłyby ten proces usprawnić i przyspieszyć. Z pomocą przyszedł postęp w rozwoju sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym, otwierający zupełnie nowe możliwości dla sektora kwiatowego. Polska jest do tego idealnym rynkiem, bo Polacy kochają nowe rozwiązania technologiczne. Przykładem tego może być również robot Mika wspomagany AI który pracuje na stanowisku dyrektora w Polskiej firmie. Obecnie usługi Panksy realizowane są dla klientów indywidualnych wyłącznie na terenie Warszawy, a dla biznesowych również w innym większych miastach, platforma planuje ekspansję w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.