Many Things

i

Autor: Materiały prasowe

Many Mornings

Skarpetki, które pomagają. Startuje wyjątkowa akcja charytatywna z udziałem znanych osobowości

2025-04-12 10:48

Jurek Owsiak, Joanna Okuniewska czy duet z Vogule Poland – to tylko niektórzy z twórców i aktywistów, którzy połączyli siły w jednej z najbardziej barwnych akcji charytatywnych tej wiosny. Wspólnie z marką Many Mornings stworzyli kolekcję limitowanych skarpetek, które nie tylko przyciągają wzrok oryginalnymi wzorami, ale przede wszystkim niosą realną pomoc.

15 ton żwirku dla kotów, dzięki Księciowi Mruczkowi, bezpłatny program profilaktyczny w zakresie zdrowia psychicznego dla młodzieży na rok za sprawą Macieja Polaka albo 3 525 kg suchej karmy dla psów od Kuby Tylmana – brzmi dobrze? Pomóż im spełnić te obietnice! Jak? Weź udział w akcji charytatywnej i kup skarpetki! 

W ramach kampanii powstały wzory zaprojektowane przez dziesięć wyjątkowych osób i kolektywów. Każda para skarpetek jest inspirowana przekonaniami, stylem i osobowością twórców. A każdy wzór wspiera wybraną przez autora organizację. 

Cel? Zebranie 500 000 złotych, które zostaną przeznaczone na działania społeczne, zdrowotne, edukacyjne i pomoc zwierzętom.

Komu pomogą skarpetki?

Dochód ze sprzedaży trafi w całości do wybranych fundacji, które zebrane środki przeznaczą na konkretne działania pomocowe. Jak organizacje mogą wykorzystać pieniądze, które otrzymają w ramach akcji? Na przykład Fundacja Daj Herbatę będzie mogła przygotować około 10 000 posiłków dla osób w kryzysie bezdomności, Lekarze bez Granic zaopatrzą regiony dotknięte katastrofami w żywność terapeutyczną, opatrunki i namioty szpitalne, a Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich zorganizuje świąteczne śniadania i prezenty dla setek samotnych seniorów. To konkretna, realna pomoc.

Moda, która ma znaczenie

Kampania Many Mornings pokazuje, że za kolorem i designem może kryć się solidarność, empatia i wspólne działanie. 

— Chcieliśmy stworzyć coś, co połączy naszą codzienną kreatywność z realnym wpływem społecznym — mówi Adrian Morawiak, współzałożyciel Many Mornings. — Pomysł, by zaprosić znane i lubiane osoby do stworzenia swoich autorskich wzorów, był naturalnym rozwinięciem tej idei. To forma wspólnego projektowania dobra — podkreśla.

Akcja startuje 11 kwietnia i potrwa do końca kwietnia lub do wyczerpania zapasów. Skarpetki dostępne są tylko w limitowanej liczbie – po 2000 par każdego wzoru – co czyni je nie tylko symbolicznym gestem wsparcia, ale i wyjątkowym produktem.

Czasem wystarczy naprawdę niewiele, by zrobić coś ważnego. A para kolorowych skarpet może być do tego pierwszym krokiem.

W projekcie udział wzięli:

  • Jurek Owsiak – dla Fundacji Tara | cel:  2-miesięczne wyżywienie dla 116 koni
  • Joanna Okuniewska – dla Fundacji Daj Herbatę | cel: 10 000 posiłków dla osób w kryzysie bezdomności
  • Dominik Więcek – dla Kampanii Przeciw Homofobii | cel: 10 mini grantów dla organizacji wspierających LGBTQ+
  • Vogule Poland – dla Fundacji Koteria | cel: 1 000 budek na zimę dla wolno żyjących kotków
  • Roślinna Baza – dla Azylu dla Świń Chrumkowo | cel: 20 ton warzyw i owoców dla swoich świnek
  • Książę Mruczek – dla Fundacji Kociołek Społeczny | cel: 15 ton żwirku dla kotów
  • Jakub Tylman – dla Schroniska w Gaju | cel: 3 miesięczne opłacenie faktur weterynaryjnych
  • Maciej Okraszewski – dla Lekarzy bez Granic | cel: 6 namiotów medycznych
  • Joanna Wojsiat – dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich | cel: wielkanocne śniadanie dla 450 samotnych seniorów
  • Maciej Polak – dla Wise Future University  | cel: 200 psychoterapii dla nastolatków

Wskazane cele przedstawione są w celach poglądowych i mogą ulec zmianie. Pokazują jednak skalę tego ile znaczyć może zebrana kwota dla działalności danej fundacji czy stowarzyszenia. 

Więcej informacji o akcji na stronie: 

https://manymornings.com/500-tysiecy/