Spis treści
- Włochy, Malta i Hiszpania na czele wiosennych city breaków
- Cypr w TOP 5, Francja i Portugalia też wysoko
- Francja królestwem rodzinnych city breaków, Włochy w tyle
Ciekawy kierunek podróży, łączna cena wyjazdu oraz atrakcje turystyczne i pogoda: według ubiegłorocznego badania eSky.pl i agencji GfK dla co najmniej połowy respondentów są to kluczowe czynniki przy organizacji city breaku. Szczególne znaczenie ma stosunek ceny do jakości, który jest najkorzystniejszy przy planowaniu z większym wyprzedzeniem. Tłumaczy to, dlaczego już co czwarty ankietowany rezerwuje krótkie podróże nawet trzy miesiące przed wylotem.
Polacy uwielbiają city breaki za to, że umożliwiają szybką odskocznię od codzienności, a także łączą przystępność finansową z możliwością poznawania nowych miejsc. Kilkudniowym wyjazdom za granicę szczególnie sprzyja wiosna: większość europejskich kierunków przyciąga łagodną pogodą idealną do zwiedzania, a jednocześnie pozwala uniknąć wyższych kosztów i letnich tłumów charakterystycznych dla wakacyjnego szczytu. Dodatkowo długie weekendy, takie jak te w okresie Wielkanocy czy majówki, ułatwiają organizację city breaku bez konieczności wykorzystywania wielu dni z puli urlopowej
- podkreśla Inga Wawrzyniak-Gacek, Brand Marketing Director w Grupie eSky.
Z okazji nadejścia astronomicznej wiosny eksperci internetowego biura podróży przygotowali ranking najpopularniejszych kierunków na wiosenny city break. Sprawdzili też, ile użytkownicy eSky.pl płacą za kilkudniowe zagraniczne wypady w formule lot plus hotel, dokąd najczęściej podróżują z dziećmi, a także jakie opcje wyżywienia i zakwaterowania najbardziej preferują.
Włochy, Malta i Hiszpania na czele wiosennych city breaków
Jedna trzecia Polaków (35 proc.), która od połowy marca do końca maja zorganizuje city break z eSky.pl, stawia na Włochy. W kraju na Półwyspie Apenińskim najchętniej odwiedzą takie miasta jak Rzym, Rimini, Mediolan, Wenecję, Bolonię oraz Palermo i Katanię na Sycylii. Najmniej zapłacą za pakiet „loty w obie strony + 3 noclegi” w Rimini położonym nad Morzem Adriatyckim i Bolonii (ok. 900 zł od osoby), choć najtańszym – acz mniej popularnym kierunkiem – okazuje się Reggio Calabria na południowym wybrzeżu Italii z ceną pakietu w okolicach 800 zł. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Malta z wynikiem 25 proc. rezerwacji: w zależności od lokalizacji za 3 noce w ramach pakietu lot plus hotel na wyspie zapłacimy średnio 1,5 tys. zł za osobę, a najtańszą opcją jest Bugibba w północnej części wyspy (1 tys. zł od osoby).

i
W zeszłym roku Maltę odwiedziło rekordowe 3,5 mln osób, a Polacy awansowali na 4. miejsce wśród gości wyspy. Rosnącą popularność wyspa zawdzięcza połączeniu kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, idealnie odpowiada ona na potrzeby współczesnych podróżników, oferując wiele różnych atrakcji: od historycznych zabytków po piękne plaże. Po drugie, na wzrost zainteresowania szybko zareagowały linie lotnicze, uruchamiając wiele dogodnych połączeń. Dodatkowo kierunek ten jest chętnie wybierany ze względu na pogodę, gdyż oferuje około 300 dni słonecznych w roku
- wyjaśnia Inga Wawrzyniak-Gacek.
Na podium city breakowym znajduje się też Hiszpania (17 proc.), a wśród podróżnych największym zainteresowaniem będą się cieszyć Barcelona, Lloret de Mar, Sewilla, Malaga i Madryt oraz Majorka. Lloret de Mar na Costa Brava i Sewilla charakteryzują się najniższą średnią ceną, jaką użytkownicy płacą za city break: pakiet „przeloty + 3 noce” rezerwują za blisko 1,4 tys. zł od osoby. Jednak to andaluzyjska Granada może pochwalić się najkorzystniejszą ceną city breaków w formie pakietu: średni koszt wynosi 1,2 tys. zł.
Natomiast city break z eSky.pl w Grecji zorganizuje co dziesiąta osoba, wybierając się zazwyczaj do Aten i Salonik oraz na półwysep Kassandra. W kontynentalnej części kraju najniższa cena city breaków w formule lot plus 3 noce w hotelu są w Salonikach, bo średni koszt rezerwowanych ofert wynosi tu blisko 1 tys. zł od osoby.
Cypr w TOP 5, Francja i Portugalia też wysoko
Pierwszą piątkę rankingu wiosennych city breaków zamyka Cypr. Wyspa przyciąga podróżnych nie tylko piaszczystymi plażami, pyszną kuchnią i bogatą historią, ale również ceną. Za city break w pakiecie „loty + 3 noclegi” jedna osoba płaci tu bowiem ok. 1,6 tys. zł w zależności od wybranej miejscowości, choć najtańsze oferty rezerwuje w Peyia za blisko 1,4 tys. zł. Szóstą lokatę w zestawieniu zajmuje Francja, gdzie do najchętniej wybieranych kierunków należą Paryż oraz miasta na Lazurowym Wybrzeżu. Przykładowo na pobyt w Cannes i Nicei użytkownicy eSky.pl wydają średnio 1,7 tys. i 1,8 tys. zł od osoby za przelot i 3 noclegi w pakiecie, zaś w stolicy jest to koszt ok. 1,6 tys. zł za jedną osobę.
Wielu gości z Polski przyjmie też Portugalia. w dużej mierze będą to Lizbona, Porto i region Algarve. Podróż do Porto w opcji lot plus 3 noce w hotelu to koszt ok. 1,4 tys. zł dla jednej osoby, a w Algarve zapłacimy średnio 2 tys. zł za 3 noce. Pobyt w portugalskiej stolicy zarezerwowany jako pakiet „przelot + 3 noce” kosztuje już blisko 1,8 tys. zł od osoby.

i
Francja królestwem rodzinnych city breaków, Włochy w tyle
Co ciekawe, w analizowanym okresie najwięcej rodzin wyruszy na city break do Francji: tu udział podróżujących z dziećmi wynosi 22 proc. Następnie pod względem rodzinnych wyjazdów plasują się Cypr, Hiszpania, Portugalia, Grecja i Malta. Włochy, choć niezwykle popularne wśród turystów, przyciągają na city break przede wszystkim dorosłych – tylko ok. 9 proc. rezerwacji na krótkie wyjazdy obejmuje tam rodziny z dziećmi.
W każdym z krajów podróżni, którzy rezerwują city break w formule lot plus hotel, najczęściej decydują się tylko na śniadanie. Z kolei na Malcie i w Grecji jako druga najpopularniejsza opcja wyżywienia występuje all inclusive, podczas gdy w Hiszpanii i na Cyprze wybór często pada na śniadanie z obiadokolacją. We Włoszech, Grecji, Francji i Portugalii użytkownicy eSky.pl stawiają na obiekty trzygwiazdkowe, a w pozostałych przeważają hotele z czterema gwiazdkami.
City breaki to nie tylko zwiedzanie, ale także sposób na krótki wypoczynek. Podróżni wciąż chętnie odkrywają nowe miejsca, odwiedzają muzea, zabytki i lokalne atrakcje, jednak coraz częściej łączą intensywne zwiedzanie z chwilami relaksu. Świadczą o tym m.in. wybierane opcje wyżywienia: rośnie popularność ofert all inclusive lub z dwoma posiłkami, co sugeruje, że turyści planują nie tylko aktywnie eksplorować miasto, ale także spędzić więcej czasu w hotelu, korzystając z jego udogodnień i oferowanych atrakcji
- tłumaczy Inga Wawrzyniak-Gacek, Brand Marketing Director w Grupie eSky.

i