Chorwacja nigdy nie może narzekać na brak turystów w sezonie wiosna-lato, i to zarówno tylko dzięki wspaniałym turystycznym atrakcjom i pięknym okolicznościom przyrody, a także dzięki skutecznej promocji kraju. Chorwacja właśnie stała się jednym z najbardziej pożądanych kierunków podróży, a Chorwacka Wspólnota Turystyczna nie ustaje w promowaniu swoich najbardziej urokliwych miejsc. Do bardziej i mniej oczywistych destynacji, które warto odwiedzić, należą: Rijeka, Krk, Zadar, Split, Opatija, Bol, Brela, Korčula, Trsteno czy Primosten. W ostatnim czasie, popularność Chorwacji dodatkowo wzrosła dzięki sukcesowi na Eurowizji, który przyniósł krajowi nową falę turystów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Wyspa w kształcie serca. Idealne miejsce na randkę i oświadczyny
Baby Lasagna przyciąga do Chorwacji rzeszę turystów
Zainteresowanie Chorwacją znacząco wzrosło po tegorocznej Eurowizji, gdzie Marko Purišić, znany jako Baby Lasagna, zdobył drugie miejsce. Sukces 28-letniego rockowego muzyka z Umagu podbił serca widzów i przyciągnął uwagę całego świata na Chorwację. Marko Purišić, który był typowany na zwycięzcę przez bukmacherów i faworytów Stowarzyszenia Miłośników Konkursu Piosenki Eurowizji (OGAE), stał się nową ikoną chorwackiej sceny muzycznej.
Chorwacka Wspólnota Turystyczna zintensyfikowała swoje działania promocyjne, skupiając się na turystycznych miastach Istrii, szczególnie na Umagu, rodzinnym mieście Baby Lasagna. Promowano również kulturę i możliwości aktywnego wypoczynku, aby przyciągnąć szeroką gamę turystów. Dzięki temu, kraj stał się atrakcyjny nie tylko dla miłośników muzyki, ale także dla osób poszukujących kulturowych i rekreacyjnych doświadczeń.
Nowe technologie a chorwacka turystyka
Aby przyciągnąć jeszcze więcej odwiedzających, Chorwacka Wspólnota Turystyczna postanowiła wykorzystać nowoczesne technologie, w tym VR 360, aby wirtualnie zaprezentować turystom najpiękniejsze zakątki kraju.