Hotel

i

Autor: Pexels

Badania

Jak goście oceniają hotele? Na co zwracają największą uwagę?

2024-09-16 9:13

W badaniu przeprowadzonym przez firmę J.D. Power, 40 tys. gości hotelowych wyraziło swoje zdanie na temat jakości usług hoteli, w których przebywali – od luksusowych po ekonomiczne. Wyniki ujawniły kluczowe czynniki wpływające na ocenę satysfakcji gości oraz to, co sprawia, że niektóre miejsca są oceniane lepiej od innych.

Badania przeprowadzone przez firmę J.D. Power opierają się na doświadczeniach prawie 40 tysięcy respondentów, którzy odwiedzili hotele w okresie od maja 2023 do maja 2024 roku. Na podstawie przedstawionych wyników, okazało się, czego poszukują goście, mimo stale rosnących cen. Co więcej, zauważono, że rosnące ceny po pandemii skłaniają gości do mniejszej liczby podróży, ale dłuższych pobytów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zupełnie nowa hotelowa usługa. Liczba zainteresowanych gości rośnie

Eska Summer City Olsztyn! Wakacyjne odwiedziny nad jeziorem Ukiel

Najlepsze hotele luksusowe

Najbardziej zadowoleni są goście hoteli luksusowych. Co ciekawe, mimo podwyżek cen, jakość pokoi, obsługa hotelowa i wartość usług są nadal kluczowymi czynnikami wpływającymi na zadowolenie gości. Wyniki badań pokazują, że satysfakcja gości w kategorii hoteli luksusowych utrzymuje się na wysokim poziomie lub rośnie, mimo iż te hotele doświadczają jednych z największych wzrostów średnich cen pokoi.

W tej klasie hoteli, najwyższe miejsce zajęła sieć hoteli The Luxury Collection, będąca częścią Marriott. W skład tej sieci wchodzą tak znane hotele jak The Phoenician w Scottsdale, The Gwen w Chicago oraz Hotel Imperial w Wiedniu.

Hotele wyższej klasy średniej

Te hotele oferują nie tylko wysoką jakość pokoi, ale również wyjątkową obsługę i dodatkowe udogodnienia, które przyciągają gości szukających wyższego standardu w przystępnych cenach.

W kategorii „Upper Upscale” najlepsze miejsca zajęły hotele Margaritaville Hotels & Resorts, Kimpton oraz Hyatt Centric.

Hotele klasy średniej

Te sieci hotelowe zdobyły wysokie oceny za jakość pokoi oraz stosunek jakości do ceny, co jest szczególnie ważne dla podróżnych szukających komfortu bez konieczności wydawania fortuny.

W kategorii „Upscale” wyróżniono hotele Element, AC Hotels by Marriott oraz Best Western Premier

Hotele ekonomiczne

Mimo niższych cen, hotele te potrafią zapewnić komfort i wygodę, co przekłada się na wysokie oceny satysfakcji gości. Goście, podobnie, jak w przypadku każdej kategorii hoteli, zwracają baczną uwagę na czystość pokoi, dobrze utrzymane obiekty oraz profesjonalną obsługę.

W kategorii ekonomicznej najwyższe oceny zdobył Microtel Inn & Suites by Wyndham