YouTube opublikował na swoim koncie na Twitterze żartobliwy wpis, który jednak został odebrany w sieci dość negatywnie. Być może autor postu nie miał na celu nikogo urazić, jednak ze spisem źle poczuła się znaczna część influencerów. O co chodzi w całej sytuacji? Otóż żartobliwy wpis sugerował przeciąganie finalnego wątku w treściach, które są publikowane przez internetowych twórców. Większość influencerów poczuło się na tyle dotkniętych wpisem YouTube’a, że zaczęli oni wymagać przeprosin od serwisu. Nie ma co ukrywać tego, że platforma społecznościowa jest poniekąd tak skonstruowana. Z pewnością sami nie raz zetknęliście się z sytuacją, w której włączyliście jakiś filmik z uwagi na przyciągającą miniaturkę filmu bądź intrygujący tytuł, po czym najważniejsza jego część była na samym końcu materiału. Wielu influencerów nie przechodzi do sedna sprawy w pierwszych minutach swojego filmu, tylko trzyma widzów w napięciu do samego końca i właśnie tego typu sytuacje zostały wyśmiane przez serwis YouTube, który stworzył żart na ten temat w formie mema.
YouTube przeprosił influencerów
YouTube zażartował, jednak nie wszystkim było do śmiechu. Sytuacja wręcz wymagała przeprosin. Influencerzy zareagowali na żart natychmiastowo i zaczęli krytykować platformę. Atmosfera zrobiła się na tyle gęsta, że przedstawiciele YouTube’a opublikowali przeprosiny, a żartobliwy wpis usunęli.