Czy zdarzyło wam się włączyć usługę, której wcale nie chcieliście? Oszuści potrafią sprawić, że niewinne zamknięcie reklamy uruchomi pobranie ustawień, które mogą okazać się bardzo kłopotliwe! Jednym z nowych sposobów hakerów jest podpinanie w naszych telefonach fikcyjnej subskrypcji. SMS informuje nas o tygodniowym koszcie nieistniejącej usługi - 8,45. W rzeczywistości pieniądze pobierane mogę być codziennie! Z oszustami walczą operatorzy telefonów komórkowych, jednak nie jest to łatwe zadanie. Jak rozpoznać, że padliśmy ich ofiarą? Co należy wtedy zrobić?
Zobacz też: Instagram - jak zdobyć obserwujących? Zrób zdjęcia w tych miejscach!
Fałszywy abonament - jak go rozpoznać?
Informację o pobieraniu pieniędzy możemy otrzymać przy pomocy SMS. Taka wiadomość zawiera: koszt, numer, pod którym możemy hipotetycznie zrezygnować z opłaty i adres mailowy, gdzie wysyłać mamy reklamacje. Może się jednak zdarzyć, że po prostu znacząco wzrośnie wasz rachunek. Warto obserwować swoje wydatki!
Fałszywy abonament - co robić? Jak się go pozbyć?
Jeśli zauważyliście podpięcie pod fałszywy abonament, to natychmiast skonsultujcie się z waszym operatorem. Podczas rozmowy telefonicznej mogą od razu odłączyć opcję. Następnie możecie zareklamować usługę, by otrzymać zwrot kosztów.