Media społecznościowe nie stoją w miejscu. Aplikacje i ich założyciele prężnie pracują na swoją popularność i pozycję w internecie. Konkurencja nie śpi, a więc trzeba być czujnym i co chwile zadowalać internautów nowinkami, aktualizacjami i funkcjami, o których od dawna marzyli. Przygotowaliśmy dla was zestaw trendów w mediach społecznościowych na 2020 rok. Okazuje się, że interesujących zmian będzie na tyle dużo, że nie wiadomo od czego zacząć! Żyjemy w czasach, w których media społecznościowe są integralną częścią życia każdego z nas, a przeglądanie ich, nawet od razu po przebudzeniu stało się codzienną czynnością. Media społecznościowe mają ogromne znaczenie nie tylko dla użytkowników, którzy sięgają po nie dla zabawy w wolnej chwili. Są one niesamowicie istotne chociażby dla wielu firm, które poprzez platformy społecznościowe szukają kontaktu z klientem. Media społecznościowe żyją, zmieniają się, dlatego trzeba być z nimi na bieżąco, szczególnie jeśli nie chcemy się w nich zgubić i zostać w tyle.
Trendy w mediach społecznościowych - 2020
Nowości w mediach społecznościowych, które musisz znać. Oto kilka z nich:
Efemeryczne treści
InstaStories, Snapchat to idealne przykłady efemerycznych treści, które już zyskują na popularności, a z czasem będą jeszcze bardziej docenianie. Treści te mają do siebie to, że są dostępne tylko przez krótki czas, a następnie znikają z internetu. Sprawdzają się one szczególnie teraz w 2020 roku, ponieważ internauci nie mają tak dużo wolnego czasu i nie poświęcają tyle uwagi treściom w internecie co kiedyś.
Instagram usunie polubienia
Instagram to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, w której polubienia pod postami miały dla użytkowników ogromne znaczenie. Okazuje się, że jeszcze chwila i każdy z nas nie będzie miał już do nich dostępu. To poważna zmiana, którą Instagram tłumaczy tym, że widoczność polubień jest szkodliwa dla zdrowia psychicznego, ponieważ stała się wyznacznikiem dobrych treści. Takie posunięcie będzie miało swoje wady i zalety.
Treści wideo górą
Wideo jest jedną z najbardziej angażujących form treści, która już powoli zaczyna dominować w mediach społecznościowych. Idealnie widać to na przykładzie aplikacji TikTok, która w niesamowicie szybkim tempie zdobyła popularność na skalę światową.
Handel społecznościowy
Platformy społecznościowe, takie jak Instagram czy też Facebook będą świetnym miejscem do rozwoju własnej marki i sprzedaży swoich produktów. Media społecznościowe są na dobrej drodze, by stać się głównym kanałem sprzedaży internetowej. Witryny sklepowe na Instagramie są już w zasięgu naszego wzroku.