TikTok

i

Autor: canva

Co się stało?

TikTok usunął 45 tysięcy filmików! Polscy influencerzy mają powód do obaw?

2024-07-10 12:34

TikTok podsumowuje działania na rzecz ochrony integralności platformy podczas tegorocznych wyborów do Parlamentu Europejskiego. Poznajcie szczegóły już teraz.

Spis treści

  1. TikTok - usunięte filmy
  • TikTok uruchomił w aplikacji Centra Wyborcze dla każdego z państw członkowskich UE. Zostały one odwiedzone łącznie ponad 7,5 miliona razy w ciągu czterech tygodni poprzedzających wybory i w ich trakcie.
  • W okresie wyborczym TikTok usunął ponad 2 600 treści naruszających zasady uczciwości obywatelskiej i wyborczej oraz ponad 43 000 materiałów naruszających zasady związane z dezinformacją.
  • TikTok proaktywnie usunął ponad 96% treści dezinformacyjnych jeszcze zanim zostały zgłoszone, oraz 80% zanim zostały wyświetlone przez użytkowników platformy.

Oprócz wykorzystania automatycznej moderacji TikTok współpracuje z aż sześciotysięcznym zespołem, który moderuje treści w językach krajów Unii Europejskiej (w tym 200 polskojęzycznych moderatorów). Do tej grupy należą profesjonaliści wyspecjalizowani w kwestiach dezinformacji, wyposażeni w zaawansowane narzędzia do wykrywania i usuwania treści naruszających zasady społeczności platformy. W celu ścisłej współpracy i wsparcia przed wyborami TikTok utworzył specjalną przestrzeń „Mission Control Centre” w swoim biurze w Dublinie. Była ona miejscem wymiany doświadczeń i spotkań pracowników z zespołów ds. bezpieczeństwa, tak aby zmaksymalizować efektywność pracy w okresie poprzedzającym wybory i podczas ich trwania.

TikTok uruchamia nową funkcję w aplikacji! Wszystko dla pewnej artystki

VIKI GABOR - ESKA REAKCJE - SHORT - WZRUSZ EUROWIZJA

TikTok - usunięte filmy

W ciągu czterech tygodni poprzedzających wybory TikTok usunął ponad 2 600 treści za naruszenie zasad platformy dotyczących integralności obywatelskiej i wyborczej oraz ponad 43 000 treści w związku z dezinformacją. TikTok usunął ponad 96% treści dezinformacyjnych, zanim zostały zgłoszone oraz ponad 80%, zanim zostały wyświetlone przez użytkowników. Materiały zawierające dezinformacje dotyczyły między innymi kwestii migracji, zmian klimatycznych, bezpieczeństwa i obronności oraz praw LGBTQ+.

Wzrost treści generowanych przez AI (AI-Generated Content) stworzył nowe wyzwania dla całej branży, szczególnie w kontekście tegorocznych wyborów w wielu krajach Europy i świata. Od ponad roku TikTok wymaga od użytkowników oznaczania realistycznych treści AIGC, a na platformie zakazane są szkodliwe wprowadzające w błąd treści AIGC, które przedstawiają osoby publiczne udzielające poparcia względem konkretnych poglądów politycznych. Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego TikTok dodatkowo wzmocnił swoją politykę względem bezpieczeństwa i transparentności wobec AIGC i jako pierwsza platforma udostępniania treści wideo, we współpracy z Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) zaczął wdrażać technologię Content Credentials, która umożliwia automatyczne oznaczanie AIGC pochodzących z innych platform.

Kolejny 1000 zł do wygrania. Ksiądz z TikToka ogłosił nowy konkurs

W lutym TikTok został założycielskim sygnatariuszem międzybranżowego porozumienia technologicznego AI w celu zwalczania wprowadzających w błąd treści AIGC w wyborach w 2024 roku.

Innym kluczowym elementem działań TikTok w celu zapewnienia integralności wyborów było zapewnienie użytkownikom dostępu do zaufanych źródeł informacji i dostarczanie więcej kontekstu na temat treści, które oglądali na platformie. W marcu, we współpracy z komisjami wyborczymi i organizacjami społecznymi, TikTok uruchomił Centra Wyborcze w aplikacji dla każdego z państw członkowskich UE. Centra łączyły ludzi z wiarygodnymi informacjami dotyczącymi wyborów, przekazywały dane o przebiegu głosowania, mówiły o wymaganiach kwalifikacyjnych dla kandydatów i wynikach wyborów. TikTok wysyłał również powiadomienia push do użytkowników w każdym z 27 krajów. TikTok aktywnie kierował użytkowników do Centrów poprzez powiadomienia w postaci banerów przy odpowiednich treściach i wyszukiwaniach związanych z wyborami. W ciągu czterech tygodni poprzedzających i podczas samych wyborów, Centra Wyborcze odwiedzono 7,5 miliona razy, a banery wyszukiwania wyświetlano ponad 63 miliony razy.

Przez cały okres wyborczy TikTok ściśle współpracował z Parlamentem Europejskim, między innymi poprzez włączenie do Centrów Wyborczych filmów dotyczących edukacji medialnej przygotowanych przez Parlament Europejski, wraz przyciskiem „obserwuj” prowadzącym do konta Parlamentu na TikToku, jako dodatkowego źródło wiarygodnych informacji związanych z wyborami.