Ticketmaster nie będzie zwracać pieniędzy za przełożone koncerty? Tego obawiają się wszystkie osoby, które dostrzegły zmianę w regulaminie ustalonym przez jedną z najpopularniejszych bileterii na całym świecie. Firma Ticketmaster ma swoje oddziały nie tylko w Polsce, ale i za granicą. To właśnie za jej pośrednictwem, fani z całego globu mogą bez żadnych problemów zakupować bilety na koncerty swoich ulubionych wykonawców.
W związku z pandemią koronawirusa, która opanowała cały świat, nieuniknionym było odwołanie wszystkich zaplanowanych imprez masowych. Również w Polsce rząd podjął taką decyzję, czego skutkiem było odwołanie wielu imprez muzycznych, między innymi Fryderyk Festiwalu. Niektóre z nich zostały jednak przełożone. Dziennikarze The New York Times opublikowali na łamach swojego serwisu artykuł, z którego wynika, że firma Ticketmaster zmieniła zapis dotyczący polityki zwrotów i będzie zwracać pieniądze tylko tym osobom, które zakupiły bilety na odwołane wydarzenia, a nie na te, których data uległa zmianie.
Ticketmaster - zwrot pieniędzy
Po tym, jak pandemia koronawirusa rozrosła się, a liczba zakażonych nim osób znacznie wzrosła, wielu ludzi zdecydowało się na zwrot biletów, nawet w przypadku, gdy interesujące ich wydarzenie zostało przełożone. Przeglądając regulamin na stronie Ticketmaster, rzeczywiście można znaleźć zapis, iż w przypadku odwołania imprezy, z wyłączeniem przeniesienia imprezy na inny termin, użytkownikowi zostanie zaoferowany zwrot kwoty zamówienia pomniejszonej o opłatę manipulacyjną.
Jak można się było spodziewać, doniesienia te wywołały lawinę negatywnych komentarzy. W sieci, głównie na Twitterze, użytkownicy nie szczędzili słów krytyki pod adresem firmy. Przedstawiciele Ticketmaster stwierdzili jednak, że zasady zwrotu pieniędzy za przełożone wydarzenie od zawsze były ustalane przez organizatorów koncertu, a nie przez bileterię. Skontaktowaliśmy się z polskim oddziałem Ticketmaster, jednak wciąż nie uzyskaliśmy żadnej odpowiedzi.