Ryanair rozpoczął wypłatę odszkodowań pasażerom, których loty w ostatnich kilkunastu dniach zostały nagle odwołane. Najpierw zwrot kosztów otrzyma 63 000 klientów. Reszcie, czyli około 250 000 pasażerów odszkodowanie zostanie wypłacone w późniejszym terminie. Ryanair oferuje także loty zastępcze we własnych samolotach dla 175 tysięcy osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich, których loty anulowano. Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane - łącznie 315 tys osób - w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261 - to część komunikatu władz Ryanaira.
Ryanair: odwołane loty - jak i gdzie sprawdzić? >>
Ryanair - odszkodowanie - co zrobić?
Jeżeli anulowano nam lot i chcemy ubiegać się o zwrot kosztów należy skontaktować się z przewoźnikiem. Mamy do dyspozycji infolinię, ale dodzwonienie się do Działu Obsługi Klienta graniczy z cudem oraz sprawnie działający live chat. Po wejściu na stronę musimy podać adres e-mail oraz swoje imię i nazwisko. Po chwili dostaniemy informację, które miejsce w kolejce zostało nam przypisane. Jak już przyjdzie nasza kolei na stronie uruchomi się czat z konsultantem (w języku polskim), który odpowie na pytania i rozwieje wszystkie nasze wątpliwości.
Podczas rozmowy z konsultantem możemy ubiegać się o zwrot kosztów za odwołany lot bądź po prostu przebukować bilet na inny termin. Warto pamiętać, że z racji anulowanego lotu przysługuje nam także prawo do odszkodowania (250 euro).