Ryanair - odszkodowanie za odwołany lot. Jak uzyskać?

i

Autor: fot./freeimages.com/Chrisss s Ryanair

Ryanair - odszkodowanie za odwołany lot. Kiedy przysługuje? Jak uzyskać?

2018-08-08 11:42

W związku ze strajkiem pilotów, Ryanair anulował wiele połączeń. Na ESKA.pl przeczytacie, czy pasażerom przysługuje odszkodowanie za odwołane loty.

Ryanair - odszkodowanie za odwołany lot tej linii to coś, co interesuje dziś wielu pasażerów. Przez strajk pilotów, Ryanair musiał skasować wiele połączeń. Na liście są też loty z i do Polski (aktualną listę znajdziecie w odnośniku poniżej). Pasażerowie, którzy nie polecą przez strajk, powinni sprawdzić, kiedy przysługuje zadośćuczynienie od linii i jak uzyskać takie odszkodowanie.

Ryanair ODWOŁANE LOTY - lista anulowanych połączeń

Ryanair - czy będą odszkodowania?

Ryanair początkowo twierdził, że nie będzie wypłacanych odszkodowań za odwołane loty. Powołując się na prawa pasażera w przypadku odwołania lotu (znajdziecie je tutaj), linie uznały strajk za "nadzwyczajną okoliczność", w której nie mają obowiązku wypłacać pieniędzy za skasowany lot. Komunikat Ryanair w tej sprawie brzmi tak:

Pasażerowie odwołanych lotów między Polską a Belgią, Portugalią i Hiszpanią zostali o tym fakcie poinformowani w dniu 18 lipca drogą mailową i sms-ową. Każdy z pasażerów ma prawo do zmiany terminu lub zwrotu kosztów. Klienci nie są uprawnieni do odszkodowania na mocy EU261 ze względu na strajki związkowe, które jako „nadzwyczajne okoliczności" całkowicie pozostają poza kontrolą Ryanaira. Pasażerowie podróżujący w dniach 25-26 lipca, którzy nie otrzymali informacji o anulowaniu rejsów powinni udać się na lotnisko zgodnie z planem. Informacje o lotach dostępne są również na naszej stronie internetowej

Niedawno pojawiła się jednak nadzieja dla pasażerów, których loty odwołano. Civil Aviation Authority, czyli brytyjski urząd lotnictwa cywilnego, wydał komunikat, z którego wynika, że o odszkodowania można się ubiegać:

Jeśli lot jest odwołany z powodu strajku wywołanego przez pracowników linii lotniczej, to przewoźnik powinien wypłacić odszkodowaniem pasażerom odwołanego lotu, jeśli nie poinformował ich o odwołaniu lotu w ciągu 14 dni przed planowanym wylotem.

Ostatnie informacje o odwołanych lotach pasażerowie dostali nieco ponad tydzień przed datą startu. CAA zachęca do kontaktowania się w sprawie odszkodowań z Ryanair. Jeśli odpowiedź linii będzie odmowna, można składać wnioski do CAA. Dotyczy to też pasażerów z Polski.

Bilety na koncerty Eda Sheerana w Polsce 2018: - uwaga na oszustów! Przez nich możesz nie wejść na koncert!

Po stronie pasażerów jest też prawo unijne. Trybunał sprawiedliwości UE orzekł, że jeśli tzw. "dzikie strajki", czyli protesty organizowane w ostatniej chwili, związane są z planami zmian w firmie, to linie nie mogą twierdzić, że ich nie przewidziały. Na koniec trzeba dodać, że wniosek o odszkodowanie można złożyć w ciągu 3 lat od daty odwołanego lotu.