Spis treści
Powrót do szkół 2021 jest już pewny i nic nie powinno stanąć na drodze, by decyzja została zmieniona. Pojawiają się jednak głosy, że uczniowie nie powinni wracać do nauki stacjonarnej. W internecie uwagę przyciąga petycja uczniowska 2021, którą podpisało tysiące osób. Co więcej pojawiła się opinia naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego dotycząca czwartej fali, która może mocno zaatakować, w wyniku właśnie powrotu do szkół. Eksperci twierdzą, że może dojść nawet do podwojenia obecnej liczby zakażeń, ponieważ uczniowie nie są zaszczepieni. Minister Edukacji i Nauki, w czasie spotkania prasowego postanowił odnieść się do decyzji o otwarciu placówek.
Powrót do szkół 2021 - czy to dobrze?
17 maja 2021 powrót do szkół w formie hybrydowej nastąpi dla uczniów klas IV–VII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Przemysław Czarnek pytany o to, czy resort edukacji zamierza zmienić te plany, odpowiedział: - Nie, sytuacja pandemiczna zdaniem służb medycznych, sanitarnych i epidemiologicznych pozwala na stopniowy powrót do nauki stacjonarnej, także roczników starszych - powiedział. Dodał, że nauka stacjonarna jest zawsze lepsza niż zdalna.
Powrót do szkół 2021 - cel
Powrót do szkół 17 maja dotyczy uczniów klas 4-7 szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przejdą na naukę w tzw. systemie hybrydowym. Natomiast od 31 maja wszyscy uczniowie i słuchacze będą uczęszczać na lekcje stacjonarnie w szkołach i placówkach. Co ważne przed egzaminem ósmoklasisty do nauki stacjonarnej nie wrócą już uczniowie klas ósmych. Po co jest powrót do szkół, w trakcie kończącego się roku szkolnego? Przemysław Czarnek wyjaśnił:
Chcę odnieść się do pewnych informacji, które słyszymy w przestrzeni publicznej od jakiegoś czasu. Pragnę przypomnieć, że zaraz po wydaniu rozporządzenia dotyczącego powrotu dzieci do szkół, również tego hybrydowego, od 17 maja, zaapelowaliśmy do dyrektorów szkół i do nauczycieli, aby w pierwszej kolejności skupić się na odbudowie wspólnoty, na odbudowie więzi pomiędzy uczniami, ale także między uczniami i nauczycielami, oczywiście z zachowaniem wszystkich innych funkcji szkoły.