Produkty marki Tupperware przez wiele lat były synonimem nie tylko jakości, ale i prestiżu. Nie każdy mógł pochwalić się posiadaniem tych popularnych, wykonanych z plastiku pojemników na żywność. Założona w 1942 roku przez Earla Tuppera firma szybko zyskała popularność na całym świecie. Tupperware oparło swój model na sprzedaży bezpośredniej i długo przy niej pozostawało, co wpłynęło na wyparcie przez konkurencję w dobie rosnących na potęgę platform sprzedażowych. O problemach finansowych giganta mówiło się już od dłuższego czasu. Nie pomogło nawet wejście na rynek sprzedaży online. Jak podaje "Rzeczpospolita", jeszcze na początku sierpnia tego roku firma wierzyła w to, że ominie ją bankructwo i przetrwa na rynku za sprawą pożyczek. Niestety, wszystko wskazuje na to, że nie udało się. Przedstawiciele Bloomberg, największej na świecie agencji prasowej, specjalizującej się w dostarczaniu informacji na temat rynków finansowych, zapowiedzieli, że producent popularnych plastikowych pojemników na jedzenie szykuje się do ogłoszenia upadłości. Wniosek ma został złożony jeszcze w tym tygodniu.
Zobacz też: My podajemy regionalny przysmak, ty zgadujesz skąd pochodzi! Jesteś smakoszem polskich specjałów?
Tupperware - bankructwo
Wiele osób z pewnością stwierdzi, że upadek Tupperware to upadek legendy. Firma została założono w trakcie trwania II wojny światowej, a jej grupą docelową stały się gospodynie domowe. Marka oparła swój model na sprzedaży bezpośredniej. Konsultantki Tupperware odwiedzały zatem kobiety w domach, gdzie prezentowały i sprzedawały poszczególne produkty. Dziś w podobny sposób funkcjonuje promocja urządzenia Thermomix - zainteresowani jego kupnem klienci umawiają się na prezentację, a przedstawiciele nierzadko oferują zniżki.
Producent plastikowych pojemników szybko stał się popularny poza Stanami Zjednoczonymi. W Polsce produkty Tupperware są dostępne przede wszystkim w internecie.