Nadszedł moment, którego obawiali się chyba wszyscy. Meta zdecydowała się na odważny krok w stronę płatnych funkcji w usługach, z których łącznie korzystają miliardy użytkowników. Opłaty za Facebook i Instagram, to nowa rzeczywistość, z którą będziemy musieli się mierzyć. Wielu internautów sprzeciwia się praktyce, ponieważ m.in. w momencie zakładania konta na Facebooku mogliśmy odnaleźć jasną adnotację, że było, jest i będzie to darmowe. Niestety, od początku listopada kwestia ta nieco się zmieniła. Pod koniec października, szef koncernu Mark Zuckerberg poinformował o tym, że przewiduje wprowadzenie płatnych funkcji. Na szczęście jest pewna alternatywa.
Instagram - opłaty
Płatny Instagram z pewnością zaskoczył wielu użytkowników aplikacji, którzy do tej pory przekonani byli, że nie będą musieli ponosić żadnych kosztów związanych z posiadaniem i korzystaniem z konta. Należy jednak wytłumaczyć, że opłaty nie będą dotyczyły samego korzystania z serwisu. Subskrypcja dotyczy jedynie użytkowników, którzy nie życzą sobie spersonalizowanych reklam. Użytkownicy przed dalszym korzystaniem z aplikacji muszą wybrać jedną z dwóch dostępnych opcji. Ile wynosi abonament na Instagramie? Cena subskrypcji konta bez reklam zaczyna się od 12,99 euro za miesiąc, czyli około 58 zł.
Facebook - opłaty
Aby uwolnić się od materiałów promocyjnych i marketingowych na Facebooku należy wykupić subskrypcję, która kosztuje 59,99 zł miesięcznie. To jednak nie wszystko. Na początku 2024 roku firma będzie chciała dodatkowe 6 euro (26 zł) lub 8 euro (35 zł na urządzeniach mobilnych) dla klientów, którzy chcą korzystać z obu serwisów bez reklam.
Należy jednak podkreślić, że Facebook i Instagram będą wciąż dostępne w bezpłatnej wersji, o ile zgodzimy się na reklamy.