Do końca lutego, pracodawca powinien był dostarczyć nam PIT za rok 2017. Dzięki temu będziemy mogli obliczyć ile potrącono nam niesłusznie podatku. Złożenie go do urzędu skarbowego pomoże nam odzyskać pieniądze. Co jednak jeśli mija 28.02, a my wciąż nie otrzymaliśmy dokumentu? Najważniejsze to nie panikować. Na ESKA.pl podpowiemy wam jak poradzić sobie z tym problemem.
PIT 2018 - zmiany: nie ma już konieczności sporządzania deklaracji podatkowej! To gigantyczne uproszczenie dla wszystkich osób, które co roku mają problem z tym, aby poprawnie rozliczyć swój PIT. Jak to możliwe, że nie będziemy musieli już tego robić? Wy
Co zrobić jeśli nie dostaliśmy PITu?
Najważniejsze - bez paniki. Upewnij się, że przesyłka nie zaginęła na poczcie. Możesz zapytać o to w dziale kadr lub księgową. Pamiętaj, że każdy mógł popełnić błąd. Porozmawiaj z pracodawcą. Możesz również poprosić urząd skarbowy lub urząd kontroli skarbowej o interwencję. Pamiętaj, że za niewydajnie PIT-11 pracodawcy grozi kara pieniężna. Urząd kontroli skarbowej może ją jednak nałożyć, ale nie może zmusić pracodawcy do wydania PITu.
PIT: Jak rozliczyć?
Rozliczenie PITu nie powinno sprawiać trudności. W internecie znajdziecie wiele filmów i wskazówek. Istnieją również liczne, darmowe programy, które nam w tym pomogą.
PIT 2018: do kiedy musimy go dostać od pracodawcy? Do kiedy trzeba złożyć PIT? Takie pytania zadają sobie wszyscy pracownicy. Składanie PIT-ów to dla wielu stresująca czynność, dlatego lepiej nie dokładać sobie dodatkowych nerwów związanych z rozliczeniem podatkow