YouTube - aż 100 polskich kanałów w serwisie przekroczyło próg miliona subskrybentów. Trzeba przyznać, że to niezwykle imponujący wynik. W 2009 r. w ciągu minuty na YouTube trafiało 15 godzin filmów, 10 lat później liczba wgrywanych materiałów wideo wynosi 500 godzin na minutę! Z każdym dniem przybywa coraz bardziej profesjonalnie przygotowanych treści i utalentowanych twórców. Na polskim YouTube jest już 100 kanałów z milionem subskrypcji. W zestawieniu największej setki dominują kanały rozrywkowe i lifestylowe, jest ich aż 47. Drugą kategorią pod względem liczebności jest gaming. W największej setce znajdziemy aż 22 kanały z tego typu treściami. Kategorię muzyka reprezentuje natomiast 14 kanałów. W zestawieniu znalazły się również kanały edukacyjne i te z kategorii zrób to sam. W 2012 r. najpopularniejszy kanał na YouTube nie miał nawet 300 tys. subskrybentów. W 2014 r. pierwsze trzy kanały w historii polskiego YouTube – SA Wardęga, Abstrachuje.tv i Niekryty Krytyk – mogły poszczycić się przekroczeniem progu miliona subskrybentów (obecnie zajmują odpowiednio 5., 6. i 32. miejsce w rankingu). W tym samym roku Sylwester Wardęga opublikował film „Mutant Giant Spider Dog” i pobił kolejny rekord. Został pierwszym w historii YouTube polskim twórcą, którego wideo zostało światowym hitem (YouTube Rewind 2014). Dwa lata później, w 2016 r., twórcy ci pozostali w ścisłej czołówce, ale grono kanałów, które miały ponad milion subskrypcji powiększyło się do 25 kanałów. Obecnie na polskim YouTube jest już 100 „milionerów”. Jak dzisiaj przedstawia się ścisła czołówka i które kanały są na pierwszych trzech miejscach? Na najwyższym miejscu podium króluje Blowek. Młody twórca był pierwszym polskim YouTuberem, który przekroczył pułap 4 milionów subskrypcji. Tuż za nim, na drugim miejscu uplasował się Stuu, z równie imponującą liczbą 4,14 milionów subów. Jako pierwszy gamer w Polsce zdobył milion subskrypcji na YouTubie i udowodnił, jak ważną i popularną kategorią jest gaming. Podium zamyka reZigiusz (3,8 mln) - młody twórca przyciąga widzów niezwykłą charyzmą i zaangażowaniem. Oprócz nagrywania gameplayów ReZi prowadzi videobloga, na którym pokazuje się swoim widzom z bardziej prywatnej strony.
YouTube - kiedyś i dziś
Dzięki użytkownikom, twórcy znani z YouTube stali się celebrytami. Internauci doceniają talenty wielu z nich i kojarzą z zabawą, inspiracją, szczerością, autentycznością i profesjonalizmem. Najbardziej rozpoznawalni YouTuberzy to między innymi Abstrachuje TV i Historia Bez Cenzury. Ich kanały zajmują odpowiednio 6. i 90. miejsce w rankingu największej setki. Ogromną sympatią (nie tylko jako Mikołaj) cieszy się również Martin Stankiewicz (58. miejsce), pomysłowością zaskakują autorzy najpopularniejszego kanału DIY (12. miejsce), czyli 5 sposobów na (upiorne pomysły na Halloween już na kanale), z kolei niesamowitych inspiracji kosmetycznych warto poszukać na kanale Red Lipstic Monster (GLAM CZACHA! ? Festiwalowy look w halloweenowej wersji!). Ewa Grzelakowska-Kostoglu (RLM) jako pierwsza kobieta w Polsce przekroczyła magiczną barierę miliona subskrybentów, a obecnie zajmuje 52. miejsce w zestawieniu. W klubie YouTubowych milionerek znajdziemy też między innymi Agnieszkę Grzelak (Agnieszka Grzelak Vlog - 53. miejsce i Agnieszka Grzelak Beauty - 83. miejsce), Natalię Szymaniec i Karolinę Pielesiak - autorki kanału Szparagi (87. miejsce), Zuzannę Borucką (80. miejsce), Paulę Perczyńską (GramPaula - 99. miejsce) czy Nadię Długosz i Olę Nowak, ze wspomnianego wcześniej kanału Beksy (25. miejsce). W zestawieniu znaleźć można także kanały muzyczne. Większość z nich prowadzona jest przez niezależne wytwórnie. Kanał z największa liczbą subskrypcji w tej kategorii znajduje się na miejscu 7 rankingu i jest to kanał hip-hopowej wytwórni Step Records. Na liście widnieje też oficjalny kanał polskiego rapera - Taco Hemingwaya (60. miejsce). Warto przypomnieć, że utwór Tamagotchi w wykonaniu Taco Hemingwaya i Quebonafide, był najpopularniejszym teledyskiem na liście YouTube Rewind 2018. Miał wtedy ponad 60 milionów wyświetleń (obecnie to ponad 76 mln wyświetleń).