Koniec swipe up na Instagramie! Zaskakujący pomysł zdziwił internautów

i

Autor: LIONEL BONAVENTURE/AFP/East News Koniec swipe up na Instagramie! Zaskakujący pomysł zdziwił internautów

Koniec swipe up na Instagramie! Zaskakujący pomysł zdziwił internautów

2021-08-26 12:42

Koniec swipe-up na Instagramie - popularna funkcja przechodzi do historii! Mogły z niej korzystać, tylko osoby, które przekroczyły próg 10 tysięcy obserwujących. Co się stało i skąd wynika taka zmiana? Co zastąpi swipe-up? Przekonajcie się i poznajcie szczegóły już teraz.

Koniec swipe up na Instagramie! Platforma usuwa możliwość przesuwania palcem w górę, co pozwalało firmom, a także wpływowym ludziom udostępnienie linku przenoszącego do zewnętrznej witryny. Najpopularniejsze gwiazdy przez długi czas korzystały ze swipe up na Instagramie, w celu zareklamowania produktu, usługi lub po prostu dawały możliwość przeczytania interesującego artykułu. Właściciele serwisu zakomunikowali, że usuwają swipe up, ale zamieniają swój widżet na specjalną naklejkę, która była testowana przez kilka miesięcy przez garstkę użytkowników.

Instagram - jak zobaczyć Stories żeby ktoś nie wiedział, że go podglądamy? 

Dariusz Michalczewski: Miałbym dzisiaj 20 MLN followersów na Instagramie l Andrzej Kostyra

Koniec swipe up - Instagram

Koniec swipe-up na Instagramie nastąpi 30 sierpnia 2021. Na zakończenie wakacji pojawi się zupełnie nowa, nieco inaczej działająca funkcja. Mowa o naklejkach, czyli tak zwanych stickerach. Opcja Link Sticker będzie widoczna w relacji Stories i będzie można przypisać do niej link do strony zewnętrznej. Różnica będzie taka, że nie trzeba już przesuwać palcem, by przenieść się do zewnętrznej strony, a jedynie kliknąć w naklejkę. Jak przekonują osoby odpowiedzialne za pomysł, taka zmiana idealnie wpasuje się w sposób, w jaki użytkownicy korzystają z platformy. 

Naklejki zamiast swipe up - kto może dodać?

Możliwość dodawania naklejek z opcją wklejenia linku kierującego do zewnętrznych stron będą miały osoby, które posiadają funkcję swipe-up. Oznacza to, że udostępnianie linków do zewnętrznych stron za pomocą link sticker będą miały osoby, które mają 10 tysięcy obserwujących na Instagramie. Właściciele rozważają rozszerzenie mechaniki na mniejsze konta. Domagają się tego użytkownicy.

Facebook nie chciał ich wprowadzić, więc zrobili to inni. Przycisk NIE LUBIĘ będzie robił furorę?

Naklejka z linkiem ma kilka kluczowych zalet, w porównaniu ze swipe up, czyli łącza przesuwanego palcem w górę. Sticker można dopasować do artykułu, czy reklamowanego produktu. Jeśli ktoś chce zareklamować firmę sprzedającą jedzenie - da po prostu talerz z jedzeniem, a kliknięcie w taką naklejkę spowoduje przeniesienie np. do reklamowanej restauracji. Dodatkowo można zmieniać rozmiar naklejki i umieszczać ją w dowolnym miejscu stories. Mało tego widzowie będą mogli reagować i odpowiadać na posty z dołączoną naklejką linku, tak jak w przypadku każdego innego stories.

Sonda
Czy usunięcie Swipe-Up a dodanie Link Sticker, to dobry pomysł?