Facebook - kawiarnie to najnowszy sposób, mający na celu udowodnienie wszystkim użytkownikom, że przedstawiciele serwisu dbają o ich prywatność. Facebook wciąż zbiera pokłosie głośnej sprawy, jaką było przedostanie się do sieci informacji o tym, iż zarządzajacy nim sprzedali dane korzystających z serwisu do Cambridge Analytica. Władze firmy zostały wówczas ukarane karą w wysokości 5 miliardów dolarów. Po tym zdarzeniu, Mark Zuckerberg wraz ze swoimi partnerami robią wszystko, by zapewnić, iż stworzone przez niego medium społecznościowe jest w pełni bezpieczne. Niedawno informowaliśmy o nowej funkcji Off-Facebook Activity, a teraz wiadomo, że następnym krokiem będzie otwarcie własnej kawiarni.
Facebook - kawiarnia. W jakim celu powstała?
Co ciekawe, goście kawiarni należącej do Facebooka będą mogli napić się kawy całkowicie za darmo, jednak pod pewnym warunkiem. Otóż, otwarcie takiego miejsca związane jest z polityką prywatności serwisu społecznościowego. W kawiarni będą dostępni konsultanci, którzy pomogą użytkownikom zmienić ustawienia dotyczące prywatności na jak najbardziej korzystne dla nich. Wielu medioznawców uważa, że w ten sposób, Facebook chce zrzucić część winy na korzystających z niego.
Facebook - kawiarnie. Gdzie i kiedy można znaleźć?
Niestety, mamy złe informacje dla wszystkich tych, którzy liczą, że będą mogli sprawdzić swoje ustawienia pod okiem fachowców i do tego napić się kawy na koszt firmy w Polsce. Póki co, lokal typu pop-up zostanie postawiony na Great Eastern Street w Londynie i będzie czynny w dniach 28 - 29 sierpnia. Wiadomo też, że Facebook planuje otworzyć jeszcze cztery takie kawiarnie w Wielkiej Brytanii na przełomie sierpnia i września. Czy trafią one również do Polski? Niewykluczone. Póki co, brak jednak jakichkolwiek zapowiedzi.