Egzamin Ósmoklasisty zbliża się wielkimi krokami, warto więc powtórzyć materiał odpowiednio wcześnie, aby do sprawdzianu wiedzy podejść pewnym swoich umiejętności. Egzamin będzie składał się z części testowej oraz otwartej, a na rozwiązanie testu uczniowie będą mieli 100 minut. Oceny ze świadectwa i wyniki wszystkich egzaminów będą miały znaczenie w rekrutacji do szkoły średniej.
Egzamin Ósmoklasisty 2022 r. - terminy, godziny i wyniki testu
Terminy egzaminu głównego z matematyki, dla szkół, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym zaplanowano na 25 maja 2022 r. (środa) o godzinie 9:00.
Termin dodatkowy zaplanowano na 14 czerwca 2022 r. (wtorek) o godzinie 9:00.
Uczniowie przystępujący do egzaminu poznają wyniki swoich prac 1 lipca 2022 r.
Wynik z egzaminu ósmoklasisty z matematyki będzie się mnożyło przez 0,35. To oznacza, że kandydat może z tego przedmiotu uzyskać maksymalnie 35 punktów.
Egzamin Ósmoklasisty 2022 angielski - WYMAGANIA. Co trzeba umieć? Zakres materiału
Ogólne wymagania egzaminacyjne z matematyki:
I. Sprawność rachunkowa.
1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych.
2. Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania.
II. Wykorzystanie i tworzenie informacji.
1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.
2. Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych.
3. Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.
III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.
1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym.
IV. Rozumowanie i argumentacja.
1. Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu.
2. Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.
3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki.