Dość już samotnych świąt to przekaz płynący z reklamy, która w poruszający sposób opowiada historię starszego mężczyzny. Kampanię Heimkommen (tłum. Powrócić do domu), przygotowała niemiecka sieć sklepów EDEKA. Świąteczna reklama ma przypomnieć zabieganym i zapracowanym ludziom o dbaniu o rodzinę. Bazujący na silnych emocjach film obrazuje problem jakim jest samotność starszych ludzi. Bożonarodzeniowy spot reklamowy zrealizowany przez agencję Jung von Matt obejrzało już w sieci ponad 18 milionów ludzi.
Dość już samotnych świąt
Główny bohater na początku filmu otrzymuje wiadomość od dzieci, że nie będą mogły odwiedzić go w nadchodzące święta. Rodzina co roku obiecuje, że przyjedzie innym razem. W następnym ujęciu widzimy jak staruszek kolejne już święta spędza zupełnie sam. Przy wigilijnym stole brakuje jego, dorosłych już dzieci i wnuków.
Gdy nadchodzi następna Wigilia bliscy starszego mężczyzny otrzymują wiadomość o jego śmierci. Załamani i pogrążeni w żałobie, całą rodziną przyjeżdżają - jak myślą - na pogrzeb ojca i dziadka. Gdy wchodzą do domu zastają elegancko zastawiony stół, pięknie ubraną choinkę i czekającego na nich starszego mężczyznę, który retorycznie pyta swoich bliskich - Jak inaczej miałem was tu sprowadzić? Na początku wszyscy są zaskoczeni, jednak chwilę później siadają wspólnie do wigilijnego stołu i świetnie bawią się w gronie rodziny.
Reklamie towarzyszy nastrojowa muzyka. Piosenki ze spotu możecie posłuchać niżej:
KL