Czy po wystawieniu ocen można nie chodzić do szkoły? Czy trzeba chodzić do szkoły w ostatnie dni roku szkolnego? Coraz więcej uczniów zadaje sobie tego typu pytania z nadzieją, że do puli wolnego w wakacje wpadnie jeszcze kilka dodatkowych dni. Młodzież z utęsknieniem czeka na dwumiesięczną przerwę od szkoły i z trudem wytrzymuje w ławkach czas przed zakończeniem roku szkolnego. Ostatnie dni przed wakacjami są przeważnie czasem luźnych zajęć dydaktycznych, wielu szkolnych wyjść, konkursów czy zabaw. Wiele osób rezygnuje wówczas z przychodzenia do szkoły, ponieważ wydaje im się, że skoro oceny zostały już wystawione, nie muszą sztywno trzymać się planu lekcji.
Kalkulator punktów do liceum 2023. Ile trzeba mieć? Jak je policzyć?
Rok szkolny 2022/23 - wystawienie ocen
Koniec roku szkolnego 2022/23 to moment, na który czekają wszyscy uczniowie. Po dziesięciu miesiącach intensywnej nauki na uczniów czeka sporo wolnego i wakacje. Jednak zanim będą mogli udać się na zasłużony odpoczynek czeka ich wystawienie ocen 2023. To bardzo stresujący moment, ponieważ podsumowuje wszystkie postępy w nauce od września. Choć nie ma jednej, odgórnie ustalonej daty, kiedy wystawiania ocen końcowych, to w większości szkół oceny końcowe powinny być jednak wystawione najpóźniej w połowie czerwca. Wielu uczniów liczy na to, że od tego momentu obecność w szkole nie jest już obowiązkowa, gdyż ich zachowanie i stopnie nie mogą się już zmienić.
Rok szkolny 2022/23 - do kiedy trzeba chodzić do szkoły?
Młodzież zastanawia się, czy po wystawieniu ocen 2023 trzeba chodzić do szkoły. Niestety, mamy dla Was smutną wiadomość. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na uczniach ciąży tzw. obowiązek szkolny. Oznacza to, że dziecko w wieku do 18 lat obowiązkowo pobiera naukę w ramach określonej organizacji roku szkolnego. W skrócie - jeżeli w planie zajęć wpisane są zajęcia edukacyjne, w czasie po wystawieniu ocen, ale przed końcem roku szkolnego, to uczeń jest zobowiązany na nie uczęszczać. Co więcej, luźniejsze lekcje, które odbywają się w tym czasie, mogą sprzyjać umacnianiu dobrych relacji wzajemnych pomiędzy uczniami oraz pomiędzy uczniami, a nauczycielami.