Black Friday w roku 2017 przeszedł najśmielsze oczekiwania. Aktywność konsumentów 24 listopada 2017 roku na świecie wzrosła średnio o 624% w porównaniu ze zwykłym dniem! W roku 2016 wzrost wyniósł 619%. Najbardziej aktywni byli użytkownicy z Pakistanu, gdzie liczba transakcji wzrosła o 11525%. Wyróżnili się również kupujący z Węgier (9750%), Włoch (4516%) oraz Grecji (2600%). Cały raport zobaczyć możecie na stronie picodi.com.
Black Friday to piątek wypadający po obchodzonym w USA Święcie Dziękczynienia. Rozpoczyna on okres świątecznych zakupów. Na ten dzień czekają wszyscy za granicą, a od niedawna również w Polsce. Czarny Piątek oznacza bowiem rekordowe obniżki w sklepach. Black F
Black Friday - ile wydali Polacy?
Kolejki w sklepach, zapchane parkingi przy galeriach handlowych. Wszystko to za sprawą cen, które spadły w Czarny Piątek 2017. Ile wydaliśmy w ten niezwykły dzień? Kupujący w większości woleli wybrać się na zakupy osobiście lub kupowali używając komputera zamiast urządzeń mobilnych. Średnia wartość koszyka zakupowego w tym roku to 254 zł. Jest to o 159 złotych mniej niż w 2016. Do najbardziej popularnych kategorii, tak samo jak w roku poprzednim, należały Moda, Elektronika, Książki oraz Perfumy. Z kolei w trójce najbardziej popularnych wśród użytkowników sklepów znalazły się H&M;, Empik i Reserved.
Źródło: Materiały prasowe, statystyki picodi.com