W przededniu największej wyprzedaży w roku – „Black Friday” analitycy Picodi.com przeprowadzili badanie. W ankiecie zorganizowanej w dniach 25-31 października br., wzięli udział kupujący przez internet i korzystający ze zniżek. Wyniki dokonanej analizy pokazują, czego można się spodziewać po tegorocznej edycji Czarnego Piątku. Z raportu dowiesz się m.in. czy można ufać zniżkom w sklepach?, jakie jest nastawienie konsumentów do Black Friday? Oraz ile Polacy zamierzają wydać w trakcie czarnopiątkowych wyprzedaży?
Black Friday - nastawienie na rabaty
Ponad połowa ankietowanych, a dokładnie 60% deklaruje, że skorzysta ze zniżek oferowanych z okazji Black Friday. Wynik ten to pokłosie zeszłych lat, kiedy to pod koniec listopada można było kupić ubrania, elektronikę czy obuwie w okazyjnych cenach. Na wzrost zainteresowania Czarnym Piątkiem mają wpływ także liczne działania marketingowe prowadzone zarówno przez znane i duże firmy, jak i te mniejsze. A jeszcze 5 lat temu w Polsce mówiło się głównie o super promocjach w Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii. Kolejnym aspektem przemawiającym za wzrostem zainteresowania Black Friday w kraju nad Wisłą, to fakt, że 59% respondentów specjalnie odkłada pieniądze na zakupy w ostatnich dniach listopada. 4% osób jest nawet skłonna wziąć kredyt na ten cel. Pozostałe 37% ankietowanych stwierdziło, że zarabiają na tyle wystarczająco, aby móc sobie pozwolić większe zakupy w Czarny Piątek.
Zakupy w Black Friday – jak i ile kupujemy?
Z danych Picodi wynika, że w trakcie Czarnego Piątku 60% kupuje impulsywnie. W decyzjach zakupowych kieruje się chwilą i emocjami. 40% natomiast zamawia w rozsądny sposób – wie, co chce kupić. Jeśli chodzi o liczbę produktów dodawanych do koszyka, dominują 2-3 artykuły (za opowiedziało się 43%). Na nieco większe zakupy złożone nawet z 5 i więcej towarów nastawionych jest 26% osób biorących udział w ankiecie. Black Friday otwiera sezon zakupów przedświątecznych. 27% konsumentów z naszego badania wykorzysta Czarny Piątek właśnie po to, aby kupić prezenty pod choinkę dla najbliższych. Większa część (86%) zamierza jednak kupić coś dla siebie. Najmniej osób deklaruje z kolei zrobienie zakupów do domu (15%).
Źródło: Picodi.com
Cały raport oraz infografiki dostępne są pod tym linkiem: https://www.picodi.com/pl/inspiracje/black-friday#description