Eurowizja 2020 - Alicja Szemplińska to kolejna reprezentantka naszego kraju w najpopularniejszym konkursie muzycznym. Mimo młodego wieku, wokalistka doskonale zna smak zwycięstwa. Już w 2016 roku, pochodząca z Ciechanowa nastolatka zwyciężyła w programie Hit Hit Hurra. Trzy lata później, widzowie Telewizji Polskiej mogli obserwować jej losy, a następnie spektakularne zwycięstwo w dziesiątej, jubileuszowej edycji najpopularniejszego show muzycznego w Polsce - The Voice of Poland. Kilka miesięcy po otrzymaniu tytułu najlepszego głosu w naszym kraju, kontraktu płytowego i nagrody pieniężnej, Alicja Szemplińska zgłosiła się na casting do specjalnego wydania Szansy na Sukces, którego celem było wyłonienie polskiego reprezentanta na Eurowizję 2020 i również wygrała, pokonując w wielkim finale Kasię Dereń oraz Alberta Cernego z zespołu Lake Malawi.
Eurowizyjna kompozycja Alicji, którą stworzyli Patryk Kumór oraz Dominic Buczkowski-Wojtaszek, nosi tytuł Empires i jest emocjonalną balladą, w której wokalistka mogła pokazać, na co ją stać. Niedługo po opublikowaniu występu na oficjalnym kanale Konkursu Piosenki Eurowizji w serwisie YouTube, zagraniczni fani zachwycili się talentem i dojrzałością polskiej reprezentantki. Liczba wyświetleń pod klipem mówi sama za siebie!
Alicja Szemplińska na Eurowizji 2020
Alicja może pochwalić się już milionem odsłon jej występu na żywo z Empires. Więcej, bo niemalże trzy miliony wyświetleń, zgromadził jedynie występ The Roop - reprezentanta Litwy. Z pewnością wpłynął na to również fakt, że został on opublikowany tydzień wcześniej.
O tym, że liczba wyświetleń ma spore przełożenie na powodzenie kawałka przekonały się polskie zwyciężczynie Eurowizji Junior - Roksana Węgiel i Viki Gabor, których klipy był najchętniej oglądanymi spośród wszystkich eurowizyjnych propozycji. Czy to oznacza, że Alicja nie musi się martwić o awans do finału? Taką mamy nadzieję! Przypominamy jednak, że wciąż nie poznaliśmy wszystkich piosenek. Udział w Eurowizji zadeklarowało łącznie 41 krajów.