Nie ma chyba osoby, która choć raz nie zrobiłaby zakupów na Allegro. To pierwsza platforma internetowa, na której można kupić produkty z absolutnie wszystkich kategorii – od ubrań i kosmetyków, przez artykuły dziecięce i spożywcze, aż po elektronikę i motoryzację. Marka Allegro zmieniła nasz styl i nawyki zakupowe, a także stało się też symbolem rozwoju e-commerce i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. W tym roku firma obchodzi swoje 25-lecie, a z tej okazji przygotowała dla swoich klientów coś absolutnie wyjątkowego. Finał jubileuszowej kampanii zobaczymy już w styczniu.
Historia wielkiego sukcesu
Platforma Allegro powstała w 1999 roku. Pomysł narodził się w Poznaniu, gdzie holenderski inżynier chemik Arjan Bakker dostrzegł potencjał internetu w handlu detalicznym. Przy wsparciu Tomasza Dudziaka, wówczas, 19-letniego programisty, stworzył serwis aukcyjny, który zajął zaledwie jedną dyskietkę i otrzymał nazwę „Allegro” – co po włosku oznacza „szybko” i „żwawo”.
Początki były skromne, ale potencjał platformy szybko zauważyli inwestorzy zagraniczni, dzięki którym Allegro mogło się rozwijać. Zaledwie kilka lat po starcie serwis stał się liderem rynku w Polsce, zostawiając konkurencję daleko w tyle. To właśnie Allegro wprowadziło innowacyjne rozwiązania, które zmieniły standardy zakupów online, jak m.in. program ochrony kupujących, umożliwiający bezpieczne transakcje.
Dziś Allegro to największy marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej, który nie tylko rozwija się w Polsce, ale także zdobywa rynki międzynarodowe, takie jak Czechy, Słowacja czy Węgry. Platforma obsługuje ponad 20,5 miliona aktywnych kupujących, a liczba sprzedawców przekracza 157 tysięcy. Kluczowe usługi, takie jak Allegro Smart!, zapewniają darmowe dostawy przez cały rok, a sieć ponad 4500 automatów paczkowych Allegro One Box umożliwia szybkie i wygodne odbieranie zamówień.
Allegroverse: interaktywny świat
Z okazji swojego jubileuszu Allegro wraca do korzeni, przedstawiając odbiorcom nową produkcję - "Allegroverse 25: Legenda Allegrowicza". To opowieść, która przenosi widzów do uniwersum pełnego magii, humoru i emocji. Fani "Legend polskich" z pewnością ucieszą się z powrotu takich postaci, jak np. Boruta (Tomasz Drabek) czy Jaga (Katarzyna Pośpiech), a obecność Twardowskiej w interpretacji Danuty Stenki tylko podsyca emocje towarzyszące oczekiwaniu na premierę filmu.
Pojawią się także nowe twarze – w tym Jerzy Owsiak, który zagra samego siebie, oraz Andrzej Grabowski, Kamil Nożyński i Sebastian Dela. W kampanii nie zabraknie charakterystycznego humoru i odniesień do ważnych momentów w historii Allegro.
"Allegroverse" ma być czymś więcej niż tylko reklamą – to interaktywna podróż po historii Allegro, która oddaje ducha platformy i podkreśla jej wpływ na codzienne życie Polaków. Premiera fodbędzie się 2 stycznia na kanale YouTube Allegro. Odliczamy już dni do odsłony jubileuszowego spotu w gwiazdorskiej obsadzie i jednocześnie czekamy na kolejne innowacyjne rozwiązania zakupowe Allegro – bo co do tego, że będą wyjątkowe, nie ma żadnych wątpliwości.